Visszhang: lemez

Gold Panda: The Work

  • - minek -
  • 2022. november 16.

Visszhang

Derwin Dicker a brit elektronikus (tánc)zene late bloomere.

Már akkor közel járt a harminchoz, amikor Gold Panda néven kiadta első felvételeit, de az a friss hangzás, amit máig kihallani például a 2009-es Back Home-ból, valósággal felrobbantotta a szcénát. Gondosan feldarabolt és egymáshoz illesztett hangszerfutamok, folyton-folyvást megbotló ritmusok egy finoman bontakozó, érzelmes és harmonikus, testet-elmét megmozgató szerzemény szolgálatába állítva. Védjegye a sokszínűség, amihez számos fedőnév tartozik. 2019-ben DJ Jenifa néven adott ki egy albumnyi gusztusos-ropogós house-szerű zenét, Sellingként pedig a Simian Mobile Discós Jas Shaw társaságában készített kísérletező albumot. Bár a Gold Panda fedőnevet hat éven át pihentette, most egy teljes albumon mutatja meg, mi az, ami kivételessé teszi őt pályatársai között. A The Work cím utalás az önvizsgálattal, terápiával és tisztulással eltöltött évekre, amikor a kreatív alkotómunka is a gyógyulást szolgálta. Dicker kezében ismét jól állt az olló és a ragasztó: a gondos szerkesztés-komponálás során a sok-sok kivágás rendre a megfelelő helyre került, a beateket pedig csak bólogatva lehet kibírni. A különleges sodrású, japán zenei motívumokkal megbolondított, rendhagyó downtempo/trip hop szerzemények közé becsúszhat egy-egy olyan euforikus darab, mint az I’ve Felt Better (Than I Do Now), vagy a post-post dubstep Plastic Future, utóbbi – rácáfolva a címére – maga a megtestesült keserédes nosztalgia.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.