Visszhang: lemez

Gold Panda: The Work

  • - minek -
  • 2022. november 16.

Visszhang

Derwin Dicker a brit elektronikus (tánc)zene late bloomere.

Már akkor közel járt a harminchoz, amikor Gold Panda néven kiadta első felvételeit, de az a friss hangzás, amit máig kihallani például a 2009-es Back Home-ból, valósággal felrobbantotta a szcénát. Gondosan feldarabolt és egymáshoz illesztett hangszerfutamok, folyton-folyvást megbotló ritmusok egy finoman bontakozó, érzelmes és harmonikus, testet-elmét megmozgató szerzemény szolgálatába állítva. Védjegye a sokszínűség, amihez számos fedőnév tartozik. 2019-ben DJ Jenifa néven adott ki egy albumnyi gusztusos-ropogós house-szerű zenét, Sellingként pedig a Simian Mobile Discós Jas Shaw társaságában készített kísérletező albumot. Bár a Gold Panda fedőnevet hat éven át pihentette, most egy teljes albumon mutatja meg, mi az, ami kivételessé teszi őt pályatársai között. A The Work cím utalás az önvizsgálattal, terápiával és tisztulással eltöltött évekre, amikor a kreatív alkotómunka is a gyógyulást szolgálta. Dicker kezében ismét jól állt az olló és a ragasztó: a gondos szerkesztés-komponálás során a sok-sok kivágás rendre a megfelelő helyre került, a beateket pedig csak bólogatva lehet kibírni. A különleges sodrású, japán zenei motívumokkal megbolondított, rendhagyó downtempo/trip hop szerzemények közé becsúszhat egy-egy olyan euforikus darab, mint az I’ve Felt Better (Than I Do Now), vagy a post-post dubstep Plastic Future, utóbbi – rácáfolva a címére – maga a megtestesült keserédes nosztalgia.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.