Visszhang: film

Hidegvér

  • SzSz
  • 2023. október 11.

Visszhang

Olyan világsztárok videoklipjeinek rendezőjétől, mint Taylor Swift vagy Ariana Grande, nem feltétlenül egy klasszikus nyomozós thrillert vár az ember.

Grant Singer vonzódása a noirba mártott látványhoz és a tompa színvilághoz már eddig is szembetűnő volt, elég csak megnézni a Lorde vagy épp The Weeknd számaihoz rendezett kisfilmjeit.

Singer játékfilmes bemutatkozása egy lassú folyású, jéghideg poszt-noir, amelyet nem hiába hasonlítanak a True Detective – A törvény nevébenhez: a megkapó képek mellé remek alakítások társulnak, elsősorban Benicio del Torótól, akinek egy különös kegyetlenséggel meggyilkolt ingatlanos ügyét kell felgöngyölítenie. Már az első pillanatban nyilvánvaló, hogy nem hagyományos bűnesetről van szó, mindenki titkol valamit, az áldozat tökéletesnek látszó házassága ugyanolyan hamis, mint főhős kopónk magabiztossága. A film eredeti címe (Reptile, azaz hüllő) is a figurák menet közben levedlett bőrére, azaz álcájára utal.

A True Detective-vel ellentétben azonban a Hidegvérrel nem képes végig fenntartani a feszültséget, a túlnyújtott játékidőben a nyomozás szempontjából fontos információk sikkadnak el vagy maradnak súlytalanok; a film nem fokozatosan építi a feszültséget, hanem inkább időközönként megzörgeti a harasztot, így sokszor a fordulatok sem hitelesek. Ez a fajta szabálytalanság persze máskor kifejezetten jól áll neki: a történet szempontjából irreleváns mellékvágány például a nyomozó konyhájának felújítása, amihez a gyilkossági helyszínből meríti az inspirációt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."