Visszhang: lemez

Isata Kanneh-Mason: Summertime

  • - csk -
  • 2021. augusztus 18.

Visszhang

Nagy-Britannia leghíresebb családi kamaraegyüttese, a Sierra Leone-i származású Kadiatu Kanneh és a londoni Stuart Mason hét gyermeke (Isata, Braimah, Sheku, Konya, Jeneba, Aminata és Mariata) alkotta zenekar, a The Kanneh-Masons.

Tehetségkutató versenyeken tündököltek, aztán először a csellista Sheku tűnt ki lemezkész virtuózként, majd néhány éve nővére, a zongorista Isata is „egyéniben indult”. Annak idején e helyütt is szó esett bemutatkozó albumáról, amelyen Schumann felesége, Clara Wieck szerzeményeiből játszik néhányat.

Második lemeze is tematikus: most az amerikai zene ihlette meg. Kis szépséghiba, hogy a 17 trackből négynek a szerzője, Samuel Coleridge-Taylor (1875–1912) nem amerikai, hanem angol nő és Sierra Leone-i kreol férfi londoni születésű gyermeke, de a többiek valóban az Újvilágból származnak: Gershwin, Barber, Copland és a nálunk szinte ismeretlen hölgy, Amy Beach (1867–1944) is.

Kár, hogy a lemez egyetlen valamicskét érdekes darabja Barber Szonátája, amely sokkal modernebb, mint a kedvelt Adagio, ahogy az is kár, hogy a többi mű csak apró, kevéssé jelentős karakterdarab. A program tehát nem túl izgalmas, Isata Kanneh-Mason zongorázása felkészült, kulturált, színes, elegáns, de sok ilyet ismerünk. Hogy Isata jelentős egyéniség-e, azt egy Bach-, Mozart- vagy Beethoven-lemez mutathatta volna meg egyértelműen, de ő Clara Wieck után másodszor is a ritkaságok biztonsági terepét választotta, kitérve az igazi megmérettetés elől. Talán majd legközelebb.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.