Visszhang: koncert

Jazzation

Visszhang

Nem tudok a közelmúltból példát arra, hogy egy jazzegyüttesnek ráadáskoncertet kellett adnia, hiszen a Budapest Jazz Club világsztárjai eleve két hosszabb, de külön árusított félidőre szerződnek.

A Jazzation vokálnak mégis sikerült ez, mert lemezbemutatójukkal szilveszter előtt kétszer is megtöltötték a Zeneakadémia nagytermét. Az öttagú, 2005-ben alakult, jó néhány jelentős nemzetközi versenyt és fesztivált diadalmasan megjárt vokál a személycserék ellenére is folyamatosan magas színvonalon teljesít. Az első részben nagyjából a svéd The Real Group által képviselt a capella felfogásban énekeltek. A meditatív, könnyesőről szóló, mélabúsan szerelmes számok is a svédek „életközepi”, lelassult lemezére emlékeztettek, ahol a szöveg is fontos, nem csak a melódia beágyazása és a jó akkordfűzés. A második részben a legfiatalabb magyar big band, a Budapest Orchestra Project csatlakozott hozzájuk Tompa Ábel vezetésével. Először Gershwin születésének 125. évfordulójára dolgoztak együtt a Jazzationnel, de tavaly nyár óta kibővült ez a repertoár. Ekkor leginkább a Manhattan Transfer képviselte vonalon haladtak, néhány újabb számmal, például Miles Davisszel kiegészítve a Gershwineket, amelyek egyébként már idestova egy évszázada fel-felhangzanak a Zeneakadémia termében. A mesteri intonáció, végiggondolt hangulatábrázolás, változatos saját szövegek és kompozíciók, ízléses hangszerelések mellett csak a szövegartikuláció és a big band és vokál erősítése lehetett volna erősebb. A Jazzation újabb komoly mérföldkövet hagyott maga mögött.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."