Visszhang: tévésorozat

Jodie, a kiválasztott

Visszhang

Mark Millar American Jesus című képregénye remek szuperhős-alapanyag lehetne.

Egy kiskamasz fiú, aki felfedezi, hogy képes kicselezni a halált, meggyógyítani a betegeket, és egyéb csodákat tenni. Csakhogy Jodie (Bobby Luhnow) nem szuperhős, hanem a visszatérő Jézus. Everardo és Leopoldo Gout Millar-adaptációja épp jó időben érkezett, hogy szimpatikus és a természetfeletti egyre nyilvánvalóbb jelenlététől kissé megszeppent gyerekszereplőivel élelmesen fellovagoljon a Stranger Things keltette hullámokra.

Jodie történetét a mexikói producerek az Egyesült Államokból Mexikóba helyezték, ami jótékonyan hat a csodával és melegséggel áthatott keresztény kerettörténetre.

A sorozat (amely szeretne egy kicsit Állj mellém! is lenni) ráérősen merül el a Jodie körüli baráti társaság mindennapjaiban és szoros szövetségük bemutatásában. Millar és a tévések látható élvezettel képzelik el az új Jézus emberi dilemmáit és gyengeségeit (illetve azt, hogy ő maga és környezete hogyan használná ki képességeit), kissé talán túl is nyújtják a felvezetést. Elképzelhető, hogy az alkotógárda már az újabb évadok sorára készül, ezért halogatják az igazán drámai fordulatokat. A napszítta tájak és színes karneváli forgatagok komótos felfedezése ugyan kellemes, de nem tudja folyamatosan ébren tartani a nézői figyelmet; a széria grandiózusabb történetet ígér, mint amilyet végül nyújt. A szimpatikus és árnyalt gyerekszereplők jól megtámasztják a sztorit, de a Jodie, a kiválasztott így is felejthető.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.