Visszhang: tévésorozat

Jodie, a kiválasztott

Visszhang

Mark Millar American Jesus című képregénye remek szuperhős-alapanyag lehetne.

Egy kiskamasz fiú, aki felfedezi, hogy képes kicselezni a halált, meggyógyítani a betegeket, és egyéb csodákat tenni. Csakhogy Jodie (Bobby Luhnow) nem szuperhős, hanem a visszatérő Jézus. Everardo és Leopoldo Gout Millar-adaptációja épp jó időben érkezett, hogy szimpatikus és a természetfeletti egyre nyilvánvalóbb jelenlététől kissé megszeppent gyerekszereplőivel élelmesen fellovagoljon a Stranger Things keltette hullámokra.

Jodie történetét a mexikói producerek az Egyesült Államokból Mexikóba helyezték, ami jótékonyan hat a csodával és melegséggel áthatott keresztény kerettörténetre.

A sorozat (amely szeretne egy kicsit Állj mellém! is lenni) ráérősen merül el a Jodie körüli baráti társaság mindennapjaiban és szoros szövetségük bemutatásában. Millar és a tévések látható élvezettel képzelik el az új Jézus emberi dilemmáit és gyengeségeit (illetve azt, hogy ő maga és környezete hogyan használná ki képességeit), kissé talán túl is nyújtják a felvezetést. Elképzelhető, hogy az alkotógárda már az újabb évadok sorára készül, ezért halogatják az igazán drámai fordulatokat. A napszítta tájak és színes karneváli forgatagok komótos felfedezése ugyan kellemes, de nem tudja folyamatosan ébren tartani a nézői figyelmet; a széria grandiózusabb történetet ígér, mint amilyet végül nyújt. A szimpatikus és árnyalt gyerekszereplők jól megtámasztják a sztorit, de a Jodie, a kiválasztott így is felejthető.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”