Visszhang: film

Ramona

  • 2023. augusztus 30.

Visszhang

Fiú és lány találkoznak, beszélgetnek, sétálnak, a szimpátia kölcsönös.

Ám a lány egy másik kapcsolatban van, ezért nem meri felvállalni érzelmeit, és faképnél hagyja a szerelmet valló fiút. Mit tesz isten, később munkakapcsolatba kerülnek, és bár megállapodnak, hogy nincs további közeledés, kis idő múltával már partnerének is feltűnik, hogy a lány valójában a másikba szerelmes. Kellően elkoptatott a szüzsé? Hát az. Persze éretlen személyiségű hőseink már nem tinédzserek, hanem harmincas éveiket még mindig életcéljaikon töprengve taposó értelmiségiek („a 30 az új 20” jegyé­ben), és nem ám egy irodában találkoznak, hanem filmet csinálnak: az őszülő szakállú fiú rendezésében, a gödrösödő szemű lány főszereplésével – mi másról? – egy megvalósulni nem tudó szerelemről. A (maradjunk most már ennél) fiú epekedik és búsong, a lány vívódik és választ. Vagy nem. Ahogy a hősnő végül kinéz ránk, nézőkre, az nem lezárásra utal.

A 40 az új 20?

Andrea Bagney le sem tagadhatná, hogy ez az első filmje. Az alaphang Billy Wilder-es, Woody Allent nemcsak a fogalmazásmód idézi, de a filmbéli film castingján egy konkrét monológ is elhangzik a Manhattanből, persze maga a film is fekete-fehér, a hősnő meg kiköpött Frances Ha. Azaz: ő mégsem egészen az, és ez a mégsem egészen menti meg attól a filmet, hogy az író-rendező dögunalmas magánügye legyen csupán. Lourdes Hernandez énekesnő személyiséget ad papírízű szerepének. Nélküle nem működne a film.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Magyar rulett

Szociológusok és politológusok rendszeresen elmondják, hogy a magyarok és különösen a Fidesz-szavazók számára az egyik legfontosabb érték a biztonság. Azt is mindig hozzáteszik, hogy Orbán Viktor különlegesen jól érti a „magyar néplelket”, így eredményesen tud játszani az egzisztenciális fenyegetettség és a biztonság utáni vágy érzékeny húrjain.