Visszhang: tévésorozat

Kleo

Visszhang

Történelmi metafikció, igaz hazugság, kifacsart, groteszkké nagyított múlt.

Így jellemzi magát a Kleo is, amikor azt állítja, ez egy igaz történet, amely valójában sosem történt meg. Hanno Hackfort, Bob Konrad és Richard Kropf sorozata a Szovjetunió előre nem látott végnapjaiban és a berlini fal leomlását követő örömteli káosz napjaiban játszódik.

Kleo (Jella Haase) egy NDK-s főmufti unokája, aki a Stasi nem hivatalos bérgyilkosaként dolgozik. Éjszakánként átszökik Nyugat-Berlinbe, hogy likvidálja a rendszer ellenségeit. Egy fedett ügynök élete persze nem egyszerű: tiltott viszonyt folytat felettesével, és teherbe esik. Hamarosan valaki elárulja és börtönbe kerül; a történelem menti meg, amikor a fal leomlása után amnesztiát kap. A világ hamar megfordul körülötte: nincsenek már meg a szokásos ideológiai kapaszkodók (csak lassan jön rá, hogy már régen nem léteztek), a vadkapitalista káoszban és megbízhatatlan nyugatiaktól övezve kell megterveznie bosszúját, miközben egy esetlen NSZK-s rendőr is lohol a nyomában.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.