Visszhang: lemez

LoneLady: Former Things

  • - minek -
  • 2021. július 14.

Visszhang

Julie Campbell, azaz LoneLady az öt-hat éves alkotói ciklusok híve, és e hozzáállást inkább megfontoltnak, mint lustának neveznénk.

Ami kikerül a keze alól, abban hibát alig találunk: a maximalizmus a harmadik albumán is nagy adag fantáziával, játékossággal és pop(történeti) szenzibilitással társul. Ugyan ez csak szükséges, de még nem elégséges előfeltétele annak, hogy igazán élvezetes zene szülessen, de dalszerzői-produceri vénája és előadói tehetsége ezt is garantálja.

A manchesteri művésznő jó érzékkel teremtett meg egy sohasem létezett múltat. Feszesre húzott dalai mintha egy képzeletbeli, alternatív nyolcvanas évek világából kerültek volna elénk: hiába ismerős oly sok motívum a jó négy évtizede virágzó posztpunk, szintipop, illetve elektro/funk univerzumból, Campbell dialektusa olyan erős, hogy egy erős mozdulattal rögtön el is törli az elődökhöz vezető nyomokat, bár a Cabaret Voltaire hatása így is letagadhatatlan. Hol zaklatott, hol egészen túlvilágian szép gitárfutamok kúsznak be a szintetizátorokból előcsalogatott fájdalmasan nosztalgikus melódiák közé, ebbe simul törékeny, összetéveszthetetlen énekhangja, amelyhez a dobgép megejtően egyszerű ritmusképletei diktálják az ütemet. A poszt-poszt-new wave tánczene jegyében fogant, egyaránt remek dalok között zenei értelemben a Threats a kakukktojás, amely egyenesen a korai detroiti hangzások, meg azok német és brit előképei előtt tiszteleg.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.