Visszhang: tévésorozat

A félelem utcája 1. rész: 1994

  • SzSz
  • 2021. július 14.

Visszhang

Egész karriert épített R. L. Stine amerikai író a gyerekek rémisztgetésére.

Persze itthon, ahol éppen törvényekkel igyekeznek szabályozni azt is, hogy a gyerekek mit olvashatnak és milyen müzlit ehetnek, szokatlannak tűnhet az általában 18-as karikás horrorsztorik tinédzserekre pozicionálása. A félelem utcája a szerzőhöz híven ezerszer látott kliséket éleszt újjá és hígít fel annyira, hogy az kellemes borzongás mellett emészthető maradjon a 16 év körüliek számára is.

Stine könyvsorozatát a Netflix a nyár horroreseményeként aposztrofálva három részben, három héten keresztül ereszti közönségére. Mindegyik epizód más korszakot elevenít fel, a történeteket pedig a Shadyside nevű kisvárosban történt gyilkosságok kapcsolják össze. A nyitány a 90-es években játszódik, amikor néhány évtizednyi nyugalom után újra mészárlás kezdődik, ráadásul mintha ugyanazok a régen lekapcsolt elkövetők állnának a borzalmak mögött. Természetesen egy rakás tinédzsert követhetünk nyomon, akik sikongatások közepette egyszerre potenciális áldozatok és a rejtélyt felgöngyölítő nyomozók is.

A félelem utcája a kaszabolós slasher előtti tisztelgésként indul, de hamar átvált Scooby-Doo-szerű, misztikus nyomozásba, de egyik vonal mentén sem tart ki következetesen. A zene, az akciók és a hangvétel azt sugallja, mindezt nem is kell komolyan venni, de a szereplőkből és a sztoriból hiányzik a parodisztikus öntudat; persze a Sikoly után 25 évvel azzal sem számítana egyedinek, de legalább lenne valamilyen. A folytatások 1978-ba és 1666-ba repítenek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.