Visszhang: színház

Mágnás Miska

Visszhang

A helyszín egy jacht, a kórus tagjai a bulijelenetekben talpig tóthgabiban ropják...

A prózai szövegekben (illetve a jobbára érintetlenül hagyott dalok mellett a teljesen átírt Csiribiri…-ben) felbukkan a lombok nélküli lombkoronasétánytól a kisvasút kerekének felfújásáig sok elem a napi hírekből. Alapvetően nem idegen ez a fajta aktualizálása a darabnak, hiszen az nemcsak a gazdagok világát mutatja meg, hanem társadalmi kérdéseket is tematizál. Kimondottan ismerősek a jól szituált arcok, és ismerős a kivagyiságuk is. Ladányi Júlia Maris szerepében igazi meglepetés. Egyedül a Miskát játszó, a Forte Társulatban ismertté vált Krisztik Csaba sok egy kicsit: túlzás az egyébként remek énekesi teljesítménye mellett a rengeteg akrobatikus elem és a figurájába vitt túlmozgás, de Pixi és Mixi összehangolt stand-upos jelenései, vagy Sztárek Andrea nagymamájának ügyes belépői egyensúlyban tartják az előadást. Aki a híres dalok miatt jött, az is elégedett lesz. Az Alba Regia Szimfonikus Zenekar tagjai a fedélzeten zenélnek, hibátlanul. A rendezés jó érzékkel ötvözi az idősíkokat, belesimul a múlt a mába, az aktualitás a mesébe. Megragadó a látvány is, az óriás hajó fedélzete végig bejátszott terep, helyet hagy az össztáncnak, de működik az intim jeleneteknél is. A hatalmas kivetítőn pedig ott a mindig mozgásban lévő tenger és a felvonásonként váltakozó égbolt, hogy vigasztalhasson a tudat: azért a víz az úr.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.