Visszhang: lemez

Mclusky: The World Is Still Here and So Are We

Visszhang

A Mclusky az ezredforduló utáni noise-rock meghatározó zenekara volt.

Csúcsművük a Steve Albinivel készült Mclusky Do Dallas (2002), ez teljes vértezetben mutatta a cardiffi zenekart: széttorzított gitárok, kántálható rigmusok, fekete humorral átszőtt, végtelenül cinikus dalszövegek. A trió hirtelen találta meg ezzel a lemezzel a közönségét, de nem fürödtek túl sokáig a sikerben: az évtized közepére az együttes felbomlott, a basszusgitáros Jon Chapple Ausztráliába költözött, a megmaradt két tag pedig megalapította a hasonló koncepcióra építő és szintén jó szériát futó Future of the Leftet.

Az utóbbi pár évben egyre többször összeálltak, és szép lassan a Mclusky (Damien Sayell basszusgitárossal kiegészülve) újra létező entitássá vált. A frontember Andrew Falkous kezdetben nem gondolkodott új anyagban, és tulajdonképpen úgy lettek friss dalok, hogy a próbákon lustaságból nem akarta agyongyakorolni a régi számokat, úgyhogy inkább elkezdett helyben kitalálni ötleteket.

Talán ez a spontán alkotói folyamat teszi azt, hogy a The World Is Still Here… nem egy grandiózus, kimódolt visszatérés, csak simán egy új lemez, amelyre mellékesen 21 évet kellett várni. Az alapelemek nem változtak: az értelmezhetőség határáig torzított basszusgitár, mondókaszerű énektémák, a huhogások mind változatlanok, de vannak új ízek is rajta. De a régi Mcluskyba is sok minden belefért, a lényeg pedig úgyis az, hogy jó dalok legyenek, arra pedig most sem lehet panaszkodni – elég csak meghallgatni a People Persont vagy az Autofocus on the Prime Directive-t.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.