Visszhang: opera

Miklósa 30+

Visszhang

„Most úgy jártam, mint Maria Callas, csak épp én nem vagyok Maria Callas.”

Portré- és ráadáskoncertjének első száma után hangzott el ez a mondat Miklósa Erika szájából, s a magabiztos önirónia attitűdje rögtön imponálónak bizonyult. Az is maradt mindvégig, habár a kiváló énekesnő összekötő csevegésében visszatérően és egyszersmind kimerítően sok szó esett a facsart gyümölcslevek iránt táplált olthatatlan rokonszenvéről, s még olyasmiket is hallhattunk tőle, mint „koloraturha” vagy „bepisilok”. Ám ezek a szavak valójában éppúgy a program markánsan önazonos jellegéről tanúskodtak, mint az összeválogatott énekszámok, amelyeket Miklósa a megunhatatlanul nagyszerű és szellemes zongorakísérő, Harazdy Miklós, illetve a tehetséges fiatalokból álló TanBorEn Trió társaságában adott elő. Olyanokat, amelyek hajdan illettek vagy mindmáig jól illenek a hangjához (Oscar áriája, Dinorah árnyékáriája stb.) és olyanokat, amelyek csak töretlenül könnyed szopránjához smakkolnak, de nem az előadói stílusához (pl. Adél kacagó dala A denevérből). S végezetül olyanokat, amelyek részben még általa is tudott módon távol esnek a hangfajától és a pódiumszemélyiségétől egyaránt. Mert bármennyire hiperbensőséges modorban énekelte is a piafi szerelemhimnuszt, ez a dal nem adta meg magát Miklósának. Azt pedig hogy a Carmen Habanerája nem az övé, még akkor is muszáj volt meghallanunk, ha e ponton szándékosan inkább az ütős trió ötletes kíséretére próbáltunk is figyelni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.