Visszhang: film

Mindenütt férfi

  • 2024. július 3.

Visszhang

Caroline Vignal rendezőnő azt a következtetést vonta le korábbi filmje, a Jó a szamár is (2020) sikeréből (egy César-díj és további hét jelölés), hogy az elhanyagolt, ám szere­leméhes negyvenes nők történe­teire van kereslet.

Ebben nem is tévedett. Abban sem, hogy a szenvedélyt hiányoló, ezért vigasztalást egy randioldalon kereső középkorú hölgy szerepe (ismét) Laure Calamy elővezetésében a legviccesebb. Abban viszont jócskán melléfogott, hogy filmjéből kispórolta a váratlan(abb) vagy a szokványostól legalább eltérő fordulatokat. A kihűlt szenvedély legtipikusabb párkapcsolati szituációját az ágyban is a komputerét bámuló férj és a kezében mindig valami mondanivalós című könyvet (Egy fagyos nő, A kívánatos nő stb.) tartó feleség hivatott megjeleníteni. A létező, a filmben meg is nevezett randioldalon való keresgélés pont olyan férfiakat dob ki, amilyenekre számítani lehet: a szerelmes maflától kezdve a sziporkázó nőcsábászon át a hallgatag díszhímig és a sötét tekintetű perverzig, és pontosan az történik ezeken az alkalmi hancúrozásokon, amit várunk (a perverznek szerencsére elmegy a kedve). Nagyobb baj, hogy a történetszövés iránya is előre látható, a nő öntudatra ébredésétől kezdve a kalandok ügyes szervezésén át férj és feleség (a partnerkereső applikációtól nem független) újbóli egymásra találásáig. Ez kérem a megoldás elhidegülés esetén – mondja fel a film a szponzorainak sorában fel nem tüntetett randioldal rémes filozófiáját.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."