Visszhang: lemez

Mïus: How To

  • - minek -
  • 2021. december 15.

Visszhang

Az Álmos Gergely vezette rafinált és intelligens, ugyanakkor mélyen emocionális elektronikában utazó Mïus az elmúlt nyolc évben létezett már duóként, szólóprodukcióként, az utóbbi lemezeken pedig szinte komplett zenekarként működik.

Ráadásul az elmúlt évek közös munkái után az új, karanténban fogant lemezen, a How To-n központi szerepet kapott a lengyel Raf Skowroński jellegzetes, érzékeny vokálja is. A lemez a Panorama szívszaggató szintikkel kibélelt epikus house számával indul, hogy azután a Wordsben a legjobb italo-hangulatokat idéző vicces elektronika kössön vadházasságot a remekül komponált funky basszus­grúvval meg a diszkódobokkal. Mindez Várnai Szilvia billentyűs, Mezey Tamás basszusgitáros és Gulyás Kristóf billentyűs kezét dicséri! A Follow ehhez képest tökéletesen összerakott, a Junior Boys-suliból való érzelmes elektropop, szigorú 4/4-es alapokkal. A Dog Days a címéhez illően forró hangulatú kánikulai minimál, erős, a háttérből ritkán előtörő trance-os tónusokkal, finoman adagolt savakkal. A lengyel énekessel közös dalok rendre távmunkában készültek, majd közös stúdiómunkában csiszolódtak össze – a nyaktörő tempójú, szinte posztdubstep Higher, illetve az izgalmas kopácsolásból kibontakozó, végül már-már horzsolóan indusztriális Moving On egyaránt az album csúcspontjai. Meglehet, Álmos Gergely és alkotótársai ezúttal csak játszani szerettek volna saját örömükre, de az önfeledt szórakozásból végül nem maradnak ki a jól átmozgatott befogadók sem.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.