Visszhang: lemez

Mïus: How To

  • - minek -
  • 2021. december 15.

Visszhang

Az Álmos Gergely vezette rafinált és intelligens, ugyanakkor mélyen emocionális elektronikában utazó Mïus az elmúlt nyolc évben létezett már duóként, szólóprodukcióként, az utóbbi lemezeken pedig szinte komplett zenekarként működik.

Ráadásul az elmúlt évek közös munkái után az új, karanténban fogant lemezen, a How To-n központi szerepet kapott a lengyel Raf Skowroński jellegzetes, érzékeny vokálja is. A lemez a Panorama szívszaggató szintikkel kibélelt epikus house számával indul, hogy azután a Wordsben a legjobb italo-hangulatokat idéző vicces elektronika kössön vadházasságot a remekül komponált funky basszus­grúvval meg a diszkódobokkal. Mindez Várnai Szilvia billentyűs, Mezey Tamás basszusgitáros és Gulyás Kristóf billentyűs kezét dicséri! A Follow ehhez képest tökéletesen összerakott, a Junior Boys-suliból való érzelmes elektropop, szigorú 4/4-es alapokkal. A Dog Days a címéhez illően forró hangulatú kánikulai minimál, erős, a háttérből ritkán előtörő trance-os tónusokkal, finoman adagolt savakkal. A lengyel énekessel közös dalok rendre távmunkában készültek, majd közös stúdiómunkában csiszolódtak össze – a nyaktörő tempójú, szinte posztdubstep Higher, illetve az izgalmas kopácsolásból kibontakozó, végül már-már horzsolóan indusztriális Moving On egyaránt az album csúcspontjai. Meglehet, Álmos Gergely és alkotótársai ezúttal csak játszani szerettek volna saját örömükre, de az önfeledt szórakozásból végül nem maradnak ki a jól átmozgatott befogadók sem.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.