Visszhang: lemez

Mozart Estate: Pop-Up! Ker-Ching!

And the Possibilities of Modern Shopping

Visszhang

A birminghami születésű Lawrence a nyolcvanas években a Felt nevű kultikus indie-zenekar frontembere volt, majd a következő évtizedben a glamrock és az elektropop között egyensúlyozó Denim projektjével próbált betörni a slágerlistákra – sikertelenül.

A Denim földbe állása után 1999-ben Go-Kart Mozart néven indított kvázi szólóprojektet, amelynek most jelent meg az ötödik nagylemeze, bár annyi változás történt, hogy Lawrence a zenekarát időközben átnevezte Mozart Estate-re. Különösebb változást azonban ez nem hozott, a zene ugyanaz maradt: elektropopos barkácspopdalok ironikus szövegekkel. Lawrence a Go-Kart Mozartot indulásakor „a világ első B oldalas zenekaraként” jellemezte, és annyiban találó ez, hogy valóban van valami olcsóságérzet az egész produkcióban. Ugyanakkor a Go-Kart Mozart lemezei nagyon szórakoztatók tudnak lenni, elég csak a legutóbbi anyagra gondolni (Mozart’s Mini-Mart, 2018). A most megjelent Pop-Up! Ker-Ching!… konceptalbum, ami a konzumizmus és a vásárlás témáját járja körbe és illeszkedik a korábbi lemezekhez: ezúttal is vannak rajta obskúrus feldolgozások, újrafelhasznált saját dalok és könnyen megjegyezhető, kántálható refrének. Kicsit olyan, mint egy bizarr revüműsor, ahol a nagyzenekar helyét átvette egy Casio-szintetizátor, és vannak ugyan kiváló dalok, de helyenként kifejezetten idegesítő; talán túlságosan idomult a zene a kapitalizmuskritikus témához. Bárhogy is van, a Pop-Up!… tűnik a leggyengébb lemeznek Lawrence eddigi életművéből.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”

„Így változik meg a világrend”

Miért tört előre a populista jobboldal a nyugati világban, és hogyan alakította át Kelet-Európát? Milyen társadalmi változások, milyen félelmek adták a hajtóerejét, és milyen tartalékai vannak? És a liberális demokráciának? A tájhaza egyik legeredetibb politikai gondolkodóját kérdeztük.