Visszhang: lemez

Mozart Estate: Pop-Up! Ker-Ching!

And the Possibilities of Modern Shopping

Visszhang

A birminghami születésű Lawrence a nyolcvanas években a Felt nevű kultikus indie-zenekar frontembere volt, majd a következő évtizedben a glamrock és az elektropop között egyensúlyozó Denim projektjével próbált betörni a slágerlistákra – sikertelenül.

A Denim földbe állása után 1999-ben Go-Kart Mozart néven indított kvázi szólóprojektet, amelynek most jelent meg az ötödik nagylemeze, bár annyi változás történt, hogy Lawrence a zenekarát időközben átnevezte Mozart Estate-re. Különösebb változást azonban ez nem hozott, a zene ugyanaz maradt: elektropopos barkácspopdalok ironikus szövegekkel. Lawrence a Go-Kart Mozartot indulásakor „a világ első B oldalas zenekaraként” jellemezte, és annyiban találó ez, hogy valóban van valami olcsóságérzet az egész produkcióban. Ugyanakkor a Go-Kart Mozart lemezei nagyon szórakoztatók tudnak lenni, elég csak a legutóbbi anyagra gondolni (Mozart’s Mini-Mart, 2018). A most megjelent Pop-Up! Ker-Ching!… konceptalbum, ami a konzumizmus és a vásárlás témáját járja körbe és illeszkedik a korábbi lemezekhez: ezúttal is vannak rajta obskúrus feldolgozások, újrafelhasznált saját dalok és könnyen megjegyezhető, kántálható refrének. Kicsit olyan, mint egy bizarr revüműsor, ahol a nagyzenekar helyét átvette egy Casio-szintetizátor, és vannak ugyan kiváló dalok, de helyenként kifejezetten idegesítő; talán túlságosan idomult a zene a kapitalizmuskritikus témához. Bárhogy is van, a Pop-Up!… tűnik a leggyengébb lemeznek Lawrence eddigi életművéből.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.