Visszhang: film

Nappali műszak

Visszhang

Aki hisz a konteókban, gondolhatná úgy is: a Netflix, kihasználva a fejlődő technikát, robotpilótára kapcsolt.

A profit maximalizálásáért a forgatókönyveit mesterséges intelligenciával íratja, amely egy algoritmus segítségével a leggyakrabban keresett címszavakból állítja össze azokat. Ez megmagyarázná, miért öli halomra Jamie Foxx és Snoop Dogg szakszervezeti keretek közt a vámpírokat (illetve a zombi-vámpírokat) egy GTA San Andreas videójátékot idéző miliőben.

Amilyen felkapott volt néhány évtizede a buddy comedy, olyan keresett most az apa-lánya mozi, és bár van olyan film, amely sikerrel vegyíti a kettőt (Rendes fickók), a vámpírhorrort még az sem bírná el. Nem mintha nem lehetne nevetni Jamie Foxx és Dave Franco poénjain, hiszen például a Förtelmes főnökökből, Amy Schumer vagy Adam Sandler egyes vígjátékaiból már megtanulhattuk, hogy a magaslati elvárások – vagy az elvárások általánosságban – a szórakozás legveszélyesebb gyilkosai, ezért (először) nevetünk is a bepisilős jeleneten és a szabálykönyvön vitatkozó vámpírvadászokon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.