Visszhang: film

Nappali műszak

Visszhang

Aki hisz a konteókban, gondolhatná úgy is: a Netflix, kihasználva a fejlődő technikát, robotpilótára kapcsolt.

A profit maximalizálásáért a forgatókönyveit mesterséges intelligenciával íratja, amely egy algoritmus segítségével a leggyakrabban keresett címszavakból állítja össze azokat. Ez megmagyarázná, miért öli halomra Jamie Foxx és Snoop Dogg szakszervezeti keretek közt a vámpírokat (illetve a zombi-vámpírokat) egy GTA San Andreas videójátékot idéző miliőben.

Amilyen felkapott volt néhány évtizede a buddy comedy, olyan keresett most az apa-lánya mozi, és bár van olyan film, amely sikerrel vegyíti a kettőt (Rendes fickók), a vámpírhorrort még az sem bírná el. Nem mintha nem lehetne nevetni Jamie Foxx és Dave Franco poénjain, hiszen például a Förtelmes főnökökből, Amy Schumer vagy Adam Sandler egyes vígjátékaiból már megtanulhattuk, hogy a magaslati elvárások – vagy az elvárások általánosságban – a szórakozás legveszélyesebb gyilkosai, ezért (először) nevetünk is a bepisilős jeleneten és a szabálykönyvön vitatkozó vámpírvadászokon.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.