Viszonylag későn, a Heaven Street Seven, majd a Pegazusok Nem Léteznek zenekarok feloszlása után kezdett saját dalokat írni, első szólólemeze 2019-ben jelent meg. Annyira belejött, hogy az idei Vihar után az ég már a harmadik szólóalbuma. Hitvallása szerint a zenekészítéshez saját zenekar is dukál, alakult is egy izgalmas formáció körülötte, amelynek tagjai jó számokat írnak, és kiválóan el is játsszák azokat. Martinkó Tamás (ex-Pluto) gitárjátékát élmény hallgatni, Michael Zwecker (ex-Kispál és a Borz) remek dobos, akinek a játékában mindig van fantázia, Kalmár Tibor (Anton Vezuv) basszusjátéka pedig finom grúvokat kölcsönöz a daloknak. Főleg producerként-hangmérnökként dolgozott még a lemezen a régi alkotótárs Lázár Domokos, több szerzeményben közreműködik a billentyűs Nagy Szabolcs és a trombitás Subicz Gábor is. Már ennyiből is lehet sejteni, a lemezt meghallgatva mégis meglepődhetünk, hogy milyen sokféle zene, mennyi harmónia fér alig tucatnyi számba. Németh keserédes, néha szomorkásan nosztalgikus, hol szürreális, máskor már-már szociografikus szövegeihez és az ezekhez passzoló előadói tónusához érzelmekkel és hangulatokkal teli, csilingelő vagy éppen zúzósabb gitárhangokban gazdag zenei öltözet illik. A figyelmes hallgatóknak nem csak a vállalt és rajongott angolszász indie/gitárpop elődök juthatnak az eszébe, de akár a Balaton együttes is. A Vihar után az ég az év végi hazai lemeztermés egyik kellemes meglepetése: jólesik végighallgatni és elmerülni benne.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!