Visszhang: koncert

Nick Cave & The Bad Seeds

Visszhang

Mindig rossz jel, ha lehet közel parkolni, és az Aréna előtti hatalmas téren is alig lézeng valaki

Aztán az ember örömmel konstatálja, hogy a legutóbbi, hat évvel ezelőtti koncerthez képest jóval nagyobb a közönség. Az együttes 20.30-kor lép színpadra, és már a 2018-as felálláshoz mérten is van bőven változás a zenészek soraiban. Az állandóságot a mesebeli figurának tűnő és showmannek sem utolsó multiinstrumentalista, Warren Ellis és a lapunknak nemrég nyilatkozó Jim Sclavunos képviseli, míg az újdonságot egy négytagú kórus, Carly Paradis billentyűs és a Radioheadből ismert Colin Greenwood jelenti – utóbbi nem fordul a közönség felé, és szinte soha nem mutatja a kivetítő. Cave jó szokásához híven folyamatosan kapcsolatban, érintkezésben van a közönséggel, és klasszikus értelemben vett lemezbemutató koncertet vezényel le: a nemrég megjelent Wild God tíz dalából kilenc (!) hangzik el. Nincs ezzel semmi baj, a Bad Seeds-életműből amúgy is bármit szívesen hallgat az ember – igazából nem létezhet a rossz setlist fogalma. Cave a zenekart illetően már továbblépett a 2010-es évek második felének gyászkorszakán, egyedül a Bright Horses csendül fel a Ghosteen című lemezről, bár a szülő-gyermek kapcsolat ott van olyan régebbi dalokban is, mint az O Children vagy a Papa Won’t Leave You, Henry. Meglepő módon előkerül két dal a 2021-es Cave–Ellis-lemezről, a Carnage-ről, az est talán legnagyobb telitalálatának bizonyuló Jubilee Streetről meg kiderül, hogy 2013-as keltezése ellenére is van már akkora klasszikus, mint a jóval régebbi Mercy Street vagy a Red Right Hand.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”