Visszhang: tévésorozat  

Pacsinkó

Visszhang

Min Jin Lee nagy fesztávolságú családregénye egy Japánba vándorolt koreai família négy generációját követi.

A klasszikus kialakítású történetet Soo Hugh olyan nagy érzelmekkel és eposzi tónusokkal adaptálja, ami mára már kiment a divatból. A Pacsinkó régimódi saga, amely ugyanakkor sokat tanult a kortárs sorozatokból: már az első néhány epizódban árnyalt, ellentmondásos képet fest a gyarmatosításról, miközben egészséges szkepszissel tekint a késő nyolcvanas évek japán fellendülésére is. Ráadásul a történet középpontjába nőket állít.

A térben és időben is nagyokat szökkenő cselekményt Sunja (három csodás színésznő – Jun Ju Dzsung, Kim Min Ha és JuNa – alakításában) tartja egyensúlyban, aki átéli mind Korea, mind Japán 20. századi megpróbáltatásait. Szegény, fogyatékkal élő apja a széltől is óvja, de lányként teherbe esik egy gazdag koreai-japán kereskedőtől, majd hozzámegy egy beteges, de jóravaló lelkészhez, akivel Japánba költözik. Sunjának és gyermekeinek másodrendű állampolgárként kell élnie, de leszármazottai végül felülkerekednek: unokája, Solomon (Jin Ha) már sikeres Wall Street-i bróker.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.