Visszhang: tévésorozat  

Pacsinkó

Visszhang

Min Jin Lee nagy fesztávolságú családregénye egy Japánba vándorolt koreai família négy generációját követi.

A klasszikus kialakítású történetet Soo Hugh olyan nagy érzelmekkel és eposzi tónusokkal adaptálja, ami mára már kiment a divatból. A Pacsinkó régimódi saga, amely ugyanakkor sokat tanult a kortárs sorozatokból: már az első néhány epizódban árnyalt, ellentmondásos képet fest a gyarmatosításról, miközben egészséges szkepszissel tekint a késő nyolcvanas évek japán fellendülésére is. Ráadásul a történet középpontjába nőket állít.

A térben és időben is nagyokat szökkenő cselekményt Sunja (három csodás színésznő – Jun Ju Dzsung, Kim Min Ha és JuNa – alakításában) tartja egyensúlyban, aki átéli mind Korea, mind Japán 20. századi megpróbáltatásait. Szegény, fogyatékkal élő apja a széltől is óvja, de lányként teherbe esik egy gazdag koreai-japán kereskedőtől, majd hozzámegy egy beteges, de jóravaló lelkészhez, akivel Japánba költözik. Sunjának és gyermekeinek másodrendű állampolgárként kell élnie, de leszármazottai végül felülkerekednek: unokája, Solomon (Jin Ha) már sikeres Wall Street-i bróker.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.