visszhang: film

Párizsi pillanatok

Visszhang

A film Giovanna (Monica Bellucci) halálával és feltámadásával kezdődik, s a halál, öngyilkosság, öregedés, feledés kérdéskörét boncolgatja abszurd jelenetek egymásra halmozásával.

Giovanna például azért támad fel, mert nem is halt meg, tévesen tették hidegre, ahol ijedtében áriákat énekel.

A cselekmény több szálon fut, azok nem is érnek össze később sem, ami kifejezetten üdítő.

A rendező (Marjane Satrapi) játékosan kerüli el a közhelyesség csapdáit, amelyek persze folyton ott leselkednek a közelben. Giovanna kiöregedett, elfeledett operaénekes, tizenöt éve nem tud rendesen énekelni, és azon kesereg, hogy halálát meg sem említik az újságok. Melodrámája végletes, paródiába hajló, de mégis megható. A magát vagdosó tinilány nem hajlandó beszélni, enni, élni egy netre feltöltött szexvideó miatt, amelynek tudtán kívül lett főszereplője. Egy hídról leugrós öngyilkossági kísérlete közben viszont elrabolják, ám az események váratlan fordulatot vesznek, leginkább az elrablója számára. Aztán ott van a kaszkadőr és fia története, ők is annyi mindenen mennek keresztül…

S feltűnnek persze markáns és izgalmas mellékszereplők is. A magyar cím beszédes, tökéletesen fedi a történteket. Párizs pedig e film szerint olyan, mint Budapest. Viharvert, piszkos és ezerféle, s minden kis szegletére millió történet tapad.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."