tévésorozat

My Lady Jane

Visszhang

Biztosra megy a My Lady Jane, amikor jól bevált ihletforrásokból merít.

Képviselteti magát a Bridgertonból ismerős derűs erotika és alternatív történelemszemlélet, a Tudorokból átmentett intrika és fülledtség, valamint Az Úr sötét anyagaiból újrahasznosított állatos-alakváltós fantasy vonal. Csak még jobban zavarba jövünk, amikor kiderül, hogy az erősen színezett cselekmény alapja a Tudor-korszak egyik viharos intermezzója, Lady Jane Grey (lefejezéssel végződő) kilencnapos uralkodása. Talán nem meglepő, hogy a történet feminista újragondolásában Lady Jane a fejét és a szabadságát is megőrzi. Ám ettől sem lesz emlékezetes ez a saját vagányságától megrészegült széria.

Lady Jane (Emily Bader) kora normáival ellenszegülve (mily meglepő) többet akar az élettől, mint gazdag férjet és fiú örökö­söket. Szabadidejében gyógynö­vények kutatásával foglalkozik, és ebből is szeretne független életet biztosítani magának. Karakán (és státuszvesztéstől rettegő) anyja azonban más véleményen van; a lány tudta nélkül odaígéri őt a rossz hírű Lord Guildford Dudley-nak (Edward Bluemel). Közben (ne kérdezzék miért) egyre fokozódik Angliában az ún. verity és ethian csoportok közötti ellentét; előb­biek a „varázstalan” többséget, utóbbiak az alakváltó kisebbséget képviselik. A költő itt bizonyára valami kato­likus-protestáns me­taforára gondolt. Hiába festik alá Lady Jane kalandjait kortárs slá­gerek és anakronisztikusan szókimondó narráció, és hiába izzik a levegő a két ifjú főhős között, mindez kevés egy magával ragadó sorozathoz.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.