Visszhang: lemez

Prince: Welcome 2 America

Visszhang

A legnagyobb posztumusz diszkográfiával valószínűleg Jimi Hendrix rendelkezik, de csak idő kérdése, hogy ez megváltozzon, ugyanis a 2016-ban elhunyt Prince örökösei egyre több cuccot szednek elő a páncélszekrényből.

Rá­adásul, amíg Hendrix mindössze pár évig zenélt, addig Prince 40 éven át rögzített felvételeket, és hagyott rengeteg mindent a legendás vaultban. A most kiadott Welcome 2 Americát 2010-ben rögzítették, keverést is kapott, de az androgün művész az utolsó pillanatban meggondolta magát, és lemez nélkül vágott neki a Welcome 2 elnevezésű turnénak, amely a Szigetet is érintette.

Az okokat csak találgatni lehet – Morris Hayes billentyűs szerint több, a lemezen szereplő zenész sem tudott volna részt venni a koncertkörúton, és Prince talán ezért tartotta vissza az anyagot. Shelby Johnson énekesnő szerint ez a lemez olyan, mint egy időkapszula, ráadásul számos dal még ma is aktuális társadalmi problémákat feszeget. A játékrész első harmadában lassú darabokat hallunk, amelyek között van gyengébb (a nyávogós Born 2 Die) és erősebb (a remek hangszerelésű 1000 Light Years from Here). Az addigi soulos, funkys hangzást egyre többször váltja fel a rock, például az album legnagyobb meglepetésében, a Stand Up and B Strongban, egy 2006-os Soul Asylum-szám feldolgozásában. Az emlékezetes pillanatok közé tartozik még a Hot Summer nyári vidámsága, a Same Page Different Book funk rockja és a One Day We Will All B Free B.B. King-es szólója. Jó kis lemez, annak idején is simán megjelenhetett volna, és kíváncsian várjuk, mi kerül elő legközelebb a Prince Vaultból.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."