Visszhang: lemez

Prince: Welcome 2 America

Visszhang

A legnagyobb posztumusz diszkográfiával valószínűleg Jimi Hendrix rendelkezik, de csak idő kérdése, hogy ez megváltozzon, ugyanis a 2016-ban elhunyt Prince örökösei egyre több cuccot szednek elő a páncélszekrényből.

Rá­adásul, amíg Hendrix mindössze pár évig zenélt, addig Prince 40 éven át rögzített felvételeket, és hagyott rengeteg mindent a legendás vaultban. A most kiadott Welcome 2 Americát 2010-ben rögzítették, keverést is kapott, de az androgün művész az utolsó pillanatban meggondolta magát, és lemez nélkül vágott neki a Welcome 2 elnevezésű turnénak, amely a Szigetet is érintette.

Az okokat csak találgatni lehet – Morris Hayes billentyűs szerint több, a lemezen szereplő zenész sem tudott volna részt venni a koncertkörúton, és Prince talán ezért tartotta vissza az anyagot. Shelby Johnson énekesnő szerint ez a lemez olyan, mint egy időkapszula, ráadásul számos dal még ma is aktuális társadalmi problémákat feszeget. A játékrész első harmadában lassú darabokat hallunk, amelyek között van gyengébb (a nyávogós Born 2 Die) és erősebb (a remek hangszerelésű 1000 Light Years from Here). Az addigi soulos, funkys hangzást egyre többször váltja fel a rock, például az album legnagyobb meglepetésében, a Stand Up and B Strongban, egy 2006-os Soul Asylum-szám feldolgozásában. Az emlékezetes pillanatok közé tartozik még a Hot Summer nyári vidámsága, a Same Page Different Book funk rockja és a One Day We Will All B Free B.B. King-es szólója. Jó kis lemez, annak idején is simán megjelenhetett volna, és kíváncsian várjuk, mi kerül elő legközelebb a Prince Vaultból.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Hol az ember?

A megfilmesíthetetlen könyvek megfilmesítésének korát éljük – ezek pedig nagyrészt sci-fik. Herbert Ross Dűnéjének sokszor nekifutottak, mire Denis Villeneuve szerzői húrokat pengető két blockbustere végre a tömegek igényeit is képes volt kielégíteni; Isaac Asimov Alapítványából az Apple készített immár második évadát taposó, csillogó űroperát – a Netflix pedig az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerű, kultikus hard sci-fijébe, Liu Ce-hszin kínai író Hugo-díjas A háromtest-triló­giá­jába vágott bele.

Nem viccelnek

  • - minek -

Poptörténeti szempontból is kerek jubileumokkal teli lesz ez az év is – novemberben lesz negyven éve, hogy megjelent a The Jesus and Mary Chain első kislemeze, a melódiát irgalmatlan sípolásba és nyavalyatörős ritmusba rejtő Upside Down.

Elszáll a madárnő

„Én nem tudok, és nem is szeretek a képeimről beszélni. Amit el tudok mondani, azt csak színnel tudom elmondani. Képeimbe belefestettem az életem tragédiáit és örömeit. Ez volt az életem” – halljuk a művész vallomását a kiállítás első termében, a falra vetített 1977-es rövidfilm részleteként.

Aktivizmus színészekkel

  • Erdei Krisztina

Csoszó Gabriella aktivista fotós, töretlen kitartással vesz részt az ellenzéki tüntetéseken és osztja meg képeit azokkal, akik szeretnének mást is látni, mint amit a NER kínál.

Házasok hátrányban

  • Kiss Annamária

Középkorú házaspár egy protokollparti után vendégül lát egy fiatal párt egyetemi lakosztályuk teraszán, hajnali kettőkor. Az elején mit sem sejtenek arról, hogy ez lesz valamennyiük életének talán leghosszabb éjszakája.

Koponyalabirintus

Az alighanem legelismertebb, világirodalmi rangú kortárs román író, Mircea Cărtărescu 2015-ös nagyregénye rendkívüli, monstruózus mű. Kiszámíthatatlan, szabálytalan, megterhelő. Pedig látszatra nagyon is egyszerű, már-már banális helyzetből indul.

Messziről jött zeneszerző

A Tigris és sárkány és a Hős filmzeneszerzője hat éve már járt is nálunk, mégis bemutatásra szorul a magyar koncertlátogatók előtt. A hatvanhat éves, kínai származású komponistáról hídemberként szokás beszélgetni, aki a hagyományos kínai klasszikus zenét tömegekhez vitte el a nyugati világban.