Visszhang: koncert

Quimby

Visszhang

A frontemberét nélkülözni kényszerülő zenekar februárban állt elő a Plusz-Mínusz című koncertfilmmel, amelyben vendégénekesek helyettesítették Kiss Tibit.

A pozitív fogadtatás hatására döntöttek úgy, hogy néhányszor élőben is bemutatják a műsort. Erre először a Művészetek Völgye adott alkalmat, a tankcsapdás Lukács Lászlót és Sidlovics Gábort leszámítva ugyanolyan felállásban játszottak, mint a filmen (Bodor Áron, Pásztor Anna és Papp Szabi működtek közre énekesként, Pásztor Sámuel pedig gitározott). A setlistben is nagy átfedés volt, Szabi például a Senki se menekültet és a Nyinát, Áron a Legyen vöröst és a Libidót, Anna az Autó egy szerpentinent énekelte. Mindannyiukon látszott, hogy jutalomjátéknak tekintik a felkérést, Áron egy hosszú monológban azt is elárulta, a Quimby életműve nélkül aligha kezdett volna el zenélni. Rajtuk kívül Varga Livius és Kárpáti Dódi váltották egymást a mikrofonnál, nagyjából egyenlő arányban. A punkos attitűdű trombitás számai kissé talán felülrep­rezentáltak voltak – ő az együttes kevésbé populáris vonalát képviseli, ami színfoltként érdekes, egy ponton túl viszont már nehezebben befogadható.

Az este fő tanulsága persze az volt, hogy Kiss Tibit nem lehet pótolni. Többször elhangzott, hogy ez nem is céljuk, mindössze azt szeretnék, hogy ha majd teljesen felépül, akkor egy működő zenekarba térhessen vissza. Az adott helyzetből sikerült a lehető legtöbbet kihozniuk, óriási energiákat mozgattak meg. A finálé, amikor mindannyian együtt üvöltötték a Leszek ma én a tiéd refrénjét, katartikus volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."