Visszhang: koncert

Quimby

Visszhang

A frontemberét nélkülözni kényszerülő zenekar februárban állt elő a Plusz-Mínusz című koncertfilmmel, amelyben vendégénekesek helyettesítették Kiss Tibit.

A pozitív fogadtatás hatására döntöttek úgy, hogy néhányszor élőben is bemutatják a műsort. Erre először a Művészetek Völgye adott alkalmat, a tankcsapdás Lukács Lászlót és Sidlovics Gábort leszámítva ugyanolyan felállásban játszottak, mint a filmen (Bodor Áron, Pásztor Anna és Papp Szabi működtek közre énekesként, Pásztor Sámuel pedig gitározott). A setlistben is nagy átfedés volt, Szabi például a Senki se menekültet és a Nyinát, Áron a Legyen vöröst és a Libidót, Anna az Autó egy szerpentinent énekelte. Mindannyiukon látszott, hogy jutalomjátéknak tekintik a felkérést, Áron egy hosszú monológban azt is elárulta, a Quimby életműve nélkül aligha kezdett volna el zenélni. Rajtuk kívül Varga Livius és Kárpáti Dódi váltották egymást a mikrofonnál, nagyjából egyenlő arányban. A punkos attitűdű trombitás számai kissé talán felülrep­rezentáltak voltak – ő az együttes kevésbé populáris vonalát képviseli, ami színfoltként érdekes, egy ponton túl viszont már nehezebben befogadható.

Az este fő tanulsága persze az volt, hogy Kiss Tibit nem lehet pótolni. Többször elhangzott, hogy ez nem is céljuk, mindössze azt szeretnék, hogy ha majd teljesen felépül, akkor egy működő zenekarba térhessen vissza. Az adott helyzetből sikerült a lehető legtöbbet kihozniuk, óriási energiákat mozgattak meg. A finálé, amikor mindannyian együtt üvöltötték a Leszek ma én a tiéd refrénjét, katartikus volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.