Visszhang: dokumentumfilm

Roadrunner: A Film About Anthony Bourdain

Visszhang

Anthony Bourdain séf, író és világutazó. Ez a látszólag magabiztos, de mély kétségekkel küzdő fickó hálás téma egy dokumentumfilmhez.

Morgan Neville dokumentálta már az amerikai kultúra megénekelt (Fred Rogers, a legendás gyerekműsor-vezető) és meg nem énekelt hőseinek életét (híres zenészek háttérénekesei), most pedig nagyon beleszerelmesedik újabb, kétségtelenül karizmatikus hősébe/antihősébe is.

Bourdain műsoraival és írásaival a jó ételek és izgalmas utazások tudatos élvezete mellett érvelt: nem elégedett meg azzal, hogy passzívan befogadja a kulináris és kulturális élményeket, mindennek a mélyére akart látni. Ugyanakkor meglehetősen kellemetlen ember is volt, egy függő, aki állandóan új impulzusokat keresett, s ezért nem­egyszer családját és barátait is hátrahagyta. Neville képes elegánsan és empátiával megragadni a Bourdainban rejlő ambivalenciát, ugyanakkor hoz néhány morálisan megkérdőjelezhető szerzői döntést.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."