Szemrevaló: Visszhang

Saját lifttel a pokolba  

  • - kg -
  • 2021. október 6.

Visszhang

Daniel Brühlnek rossz napja van.

Pedig minden milyen szépen indult: szép lakás, szép család, szép karrier és jó esélyek egy szuperhősfilm főszerepére. Daniel rendesen rá is van izgulva a projektre, csak sikerüljön meggyőzni a londoni szereposztókat. A gép indulásáig tengernyi az idő, Daniel még kiélvezné a hazai pálya előnyeit: nyilvánvaló, hogy az Anyatej nevű csehó törzsközönsége ugyanolyan áhítattal üdvözli majd, mint minden berlini járókelő. De Daniel nem is tévedhetett volna nagyobbat. Igen, Daniel, mert Brühl – a saját rendezésében – magát játssza, hogy hány százalékban, annak csak ő és egy másik Daniel, a forgatókönyvet jegyző Kelhmann a tudója. Mi olyan 47 százalékra tippelünk, ami kellemes arány, az öniróniánál több, az önostorozásnál kevesebb. Szóval, Daniel, a sztár betér a Prenzlauer Berg-i kocsmába, de nem az elé tolt aszpikos sonka a legrosszabb, ami itt ma vele megtörténhet. A legrosszabb egy testes törzsvendég képében jelentkezik, aki úgy fest, mint azok a földi halandók, akik Daniel lelkes közönségét alkotják. De nem Bruno, mert ő a szomszéd a pokolból. Az a legkevesebb, hogy olcsó nyugatnémet romantikázásként tekint a Good Bye Lenin!-re, arra a filmre, amelyik Danielt sztárrá tette. A pofonok nem csak filmes vonalon érkeznek, Bruno (a remeklő Peter Kurth alakításában) sztoikus nyugalommal sorozza Daniel egóját, és csak üti és üti szegény sztárt – összecsapásuk durvább, mint bármely szuperhősfilm. Igazi színpadias leszámolás az övék, nem lennénk meglepve, ha az Anyatej pultja az aszpikos sonkával előbb-utóbb egy igazi színpadon tűnne fel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.