Visszhang: lemez

Soccer Mommy: Ever­green

Visszhang

Sophie Allison azok közé a fiatal énekes-dalszerzők közé tartozik, akik tinédzserkoruk óta nagyon tudatosan dolgoztak karrierjük építésén.

Hasonló pályán mozog például Beabadoobee vagy a Snail Mail mögött álló Lindsey Erin Jordan is. A még mindig csak 27 éves Allison 2016 óta használja a Soccer Mommy nevet, és azóta négy nagylemezt jelentetett meg. Pályatársaihoz hasonlóan zenéje egyszerre merít ihletet a 90-es évek alternatív gitárzenéjéből és az ezredforduló rádióbarát rockjából. A zenész legutóbb két éve jelentkezett új anyaggal (Sometimes, Forever), az az eddigi legszínesebb dalcsokra volt, az új albumának viszont a gyász a fő témája, így nem meglepő módon ezúttal nem kifejezetten a műfaji kísérletezgetések vannak fókuszban.

A nyitó Lost vonósokkal színezett hangszerelése és melankolikus dallamvezetése elég pontosan előrevetíti, hogy mire lehet számítani a következő 40 percben. Allison biztos kezű dalszerző, játszi könnyedséggel ír olyan dallamokat, amelyek alig mennek ki a hallgató füléből. A formaérzék ezúttal is a régi, viszont a formula kicsit gyorsabban szürkül. A grunge-pop definíciójának beillő Driver, a könnyeden pszichedelikus Some Sunny Day és a Cure hangzását rágógumis énektémával kombináló Abigail emelkedik ki az Evergreenből. Igazán gyenge pillanat nincs a lemezen, csak valahogy az összkép kevésbé meggyőző, mint korábban volt – de talán most nem is ez volt igazán a cél.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.