Visszhang: lemez

Soccer Mommy: Ever­green

Visszhang

Sophie Allison azok közé a fiatal énekes-dalszerzők közé tartozik, akik tinédzserkoruk óta nagyon tudatosan dolgoztak karrierjük építésén.

Hasonló pályán mozog például Beabadoobee vagy a Snail Mail mögött álló Lindsey Erin Jordan is. A még mindig csak 27 éves Allison 2016 óta használja a Soccer Mommy nevet, és azóta négy nagylemezt jelentetett meg. Pályatársaihoz hasonlóan zenéje egyszerre merít ihletet a 90-es évek alternatív gitárzenéjéből és az ezredforduló rádióbarát rockjából. A zenész legutóbb két éve jelentkezett új anyaggal (Sometimes, Forever), az az eddigi legszínesebb dalcsokra volt, az új albumának viszont a gyász a fő témája, így nem meglepő módon ezúttal nem kifejezetten a műfaji kísérletezgetések vannak fókuszban.

A nyitó Lost vonósokkal színezett hangszerelése és melankolikus dallamvezetése elég pontosan előrevetíti, hogy mire lehet számítani a következő 40 percben. Allison biztos kezű dalszerző, játszi könnyedséggel ír olyan dallamokat, amelyek alig mennek ki a hallgató füléből. A formaérzék ezúttal is a régi, viszont a formula kicsit gyorsabban szürkül. A grunge-pop definíciójának beillő Driver, a könnyeden pszichedelikus Some Sunny Day és a Cure hangzását rágógumis énektémával kombináló Abigail emelkedik ki az Evergreenből. Igazán gyenge pillanat nincs a lemezen, csak valahogy az összkép kevésbé meggyőző, mint korábban volt – de talán most nem is ez volt igazán a cél.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.