Visszhang: lemez

Soccer Mommy: Ever­green

Visszhang

Sophie Allison azok közé a fiatal énekes-dalszerzők közé tartozik, akik tinédzserkoruk óta nagyon tudatosan dolgoztak karrierjük építésén.

Hasonló pályán mozog például Beabadoobee vagy a Snail Mail mögött álló Lindsey Erin Jordan is. A még mindig csak 27 éves Allison 2016 óta használja a Soccer Mommy nevet, és azóta négy nagylemezt jelentetett meg. Pályatársaihoz hasonlóan zenéje egyszerre merít ihletet a 90-es évek alternatív gitárzenéjéből és az ezredforduló rádióbarát rockjából. A zenész legutóbb két éve jelentkezett új anyaggal (Sometimes, Forever), az az eddigi legszínesebb dalcsokra volt, az új albumának viszont a gyász a fő témája, így nem meglepő módon ezúttal nem kifejezetten a műfaji kísérletezgetések vannak fókuszban.

A nyitó Lost vonósokkal színezett hangszerelése és melankolikus dallamvezetése elég pontosan előrevetíti, hogy mire lehet számítani a következő 40 percben. Allison biztos kezű dalszerző, játszi könnyedséggel ír olyan dallamokat, amelyek alig mennek ki a hallgató füléből. A formaérzék ezúttal is a régi, viszont a formula kicsit gyorsabban szürkül. A grunge-pop definíciójának beillő Driver, a könnyeden pszichedelikus Some Sunny Day és a Cure hangzását rágógumis énektémával kombináló Abigail emelkedik ki az Evergreenből. Igazán gyenge pillanat nincs a lemezen, csak valahogy az összkép kevésbé meggyőző, mint korábban volt – de talán most nem is ez volt igazán a cél.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.