Visszhang: lemez

Soccer Mommy: Ever­green

Visszhang

Sophie Allison azok közé a fiatal énekes-dalszerzők közé tartozik, akik tinédzserkoruk óta nagyon tudatosan dolgoztak karrierjük építésén.

Hasonló pályán mozog például Beabadoobee vagy a Snail Mail mögött álló Lindsey Erin Jordan is. A még mindig csak 27 éves Allison 2016 óta használja a Soccer Mommy nevet, és azóta négy nagylemezt jelentetett meg. Pályatársaihoz hasonlóan zenéje egyszerre merít ihletet a 90-es évek alternatív gitárzenéjéből és az ezredforduló rádióbarát rockjából. A zenész legutóbb két éve jelentkezett új anyaggal (Sometimes, Forever), az az eddigi legszínesebb dalcsokra volt, az új albumának viszont a gyász a fő témája, így nem meglepő módon ezúttal nem kifejezetten a műfaji kísérletezgetések vannak fókuszban.

A nyitó Lost vonósokkal színezett hangszerelése és melankolikus dallamvezetése elég pontosan előrevetíti, hogy mire lehet számítani a következő 40 percben. Allison biztos kezű dalszerző, játszi könnyedséggel ír olyan dallamokat, amelyek alig mennek ki a hallgató füléből. A formaérzék ezúttal is a régi, viszont a formula kicsit gyorsabban szürkül. A grunge-pop definíciójának beillő Driver, a könnyeden pszichedelikus Some Sunny Day és a Cure hangzását rágógumis énektémával kombináló Abigail emelkedik ki az Evergreenből. Igazán gyenge pillanat nincs a lemezen, csak valahogy az összkép kevésbé meggyőző, mint korábban volt – de talán most nem is ez volt igazán a cél.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.

Fejszék és haszonnövények

  • Molnár T. Eszter

A táncos székekből összetolt emelvényen lépked. A székek mozognak, csúsznak, dőlnek, billennek, a táncos óvatos, de hiába, végül így is legördül.