Az egyik szerint nem vagyunk többek porszemeknél, akiket néhány generáción belül úgyis elfúj a feledés szele; a másik ellenben úgy véli, minden egyes élet értékes és utánozhatatlan, épp ezért nyomot hagy a világban. Az ír Damian McCarthy gótikus ihletettségű horrorja egyértelműen utóbbi mellett teszi le a voksát.
A rendező ugyanabban a farmházban forgatta ezt, ahol első moziját, a 2020-as Figyelmeztetést, ráadásul az ötlet is nagyjából ugyanott pattant ki a fejéből. A címmel ellentétben nem csak egyetlen fura dolog akad itt: a film tele van különös figurákkal, nyakatekert mesékkel és rendhagyó megoldásokkal. Ott van mindjárt a főszereplő, Darcy Odello, egy vak régiségkereskedő, aki a személyes tárgyakat kézbe véve képes meglátni azok történetét. Amikor ikertestvérét, Danit meggyilkolják, úgy dönt, utánajár az esetnek; nem hiszi el ugyanis, hogy Dani pszichiáter férjének, Tednek egy páciense, Olin Boole volt a tettes. A gyilkosság évfordulóján megérkezik Ted házába – aki máris egy új nővel él együtt –, és hoz magával egy különös, életnagyságú fabábut is.
Egy korábbi kisfilmjében McCarthy már felfedte Olin Boole háttértörténetét, a többi alak a Valami különösben csak szaggatott, balladisztikus elbeszélés útján ismerszik meg, többségük sajna nem különösebben összetett figura, ahogy a horrorelemektől sem dobunk hátast. Atmoszférateremtés terén azonban jelesre vizsgázik a film.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!