Visszhang: film

Super Mario Bros.: A film

Visszhang

Mario 1993-ban már elhasalt a szélesvásznon (szerencsére csak kevesen emlékeznek a Bob Hoskins-féle élő szereplős filmre).

Ennek ellenére Aaron Horvath és Michael Jelenic újra nekifutottak a szándékoltan nonszensz, bájosan pszichedelikus videójáték adaptálásának. Ám a saját dolgukat nehezítették meg azzal, hogy lineáris cselekményt igyekeztek eszkábálni a játék imádni való, színpompás káoszára.

Mario és neurotikus öccse, Luigi feltörekvő brooklyni vízvezeték-szerelők, akiknek a vállalkozása sehogy sem akar beindulni (a New York-i jelenetek a film legsikerültebb részei). Egy félresikerült megbízás után beszippantja, és egy másik univerzumba pottyantja őket valami varázsvezeték. Az egyszerű munkásemberek hamar nyakig merülnek a Gomba Királyság és a Meat Loaf-szerű gonosz sárkány hadúr, Bowser politikai konfliktusában: meg kell menteniük Peach hercegnőt egy erőszakos házasságtól, alattvalóit pedig a pusztulástól. Horvath és Jelenic nemcsak vizuális utalásokat, de egész szekvenciákat vesz át a játékokból, nemegyszer a cselekmény egységét is feláldozva. Aztán a rajongók óhajára behajítják a zavaros, humortalan masszába Donkey Kongot és a Mario Kart gokartjait is.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.