Visszhang: színház

Szombathelyi Szórakoztató Szupergála

Visszhang

A Savaria Karnevál programjához minden évben hozzátartozik a Weöres Sándor Színház szabadtéri karneválszínháza is, amelynek hagyományosan minden produkciója kapcsolódik a karnevál tematikájához – ez most éppen a „szombathelyiség” volt.

Vinnai András mint egyszemélyes alkotócsapat jegyezte a produkciót, íróként, rendezőként, zeneszerzőként és látványtervezőként.

A műve szerint Szombathely és Zalaegerszeg ősellenségek. Az ellenségeskedés oka (zalai) tudásom szerint az, hogy az egerszegi tanítóképzőt Szombathely kaparintotta meg, Egerszeg viszont 25 évvel korábban kapott állandó színházat. Nem csoda, hogy a megyehatár az előadásban idézett mondás szerint arról ismerszik meg, hogy ott a levélhordó postagalamb is denevérré változik.

A kicsit sprőd, ám nagyon is jellegzetes Vinnai-humor végigkísérte a laza szövésű, szkeccs jelenetek sorából összeálló „gálaműsort”, amelynek vékonyka dramaturgiai szála az Egerszeg-fóbiában szenvedő műsorvezető (Csonka Szilvia) és a zalai, Szombathely-fóbiás taxisofőr (Némedi Árpád) terápiás hatással is bíró szerelme volt, mely nem csak őket, de környezetüket is kigyógyította végül az ellenségeskedésből.

A jelenetek eltérő intenzitással sorjáztak, de a zenés részek végig jól működtek. Jó volt nézni, hogy a Weöres Sándor Színház erős, összeszokott társulata nem könnyelműsködte el ezt a nyári játékot sem, mely így nem csak a zalaiaknak és vasiaknak okozott felhőtlen szórakozást.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.