Visszhang: tévésorozat

Egy nap

  • - krusovszky -
  • 2024. augusztus 28.

Visszhang

Egyszer már nekifutott a filmipar, hogy vászonra vigye David Nicholls 2009-es romantikus regényét az Egy napot.

A sztori 2011-ben kétségtelenül élőbb volt, Anne Hathaway meg a megjegyezhetetlen arcú srác (Jim Sturgess) főszereplésével bemutatott változat azonban elég haloványra sikeredett, de ez még mindig nem tűnik elégséges indoknak arra, hogy a Netflix tizennégy részes szériában térjen vissza a sztorihoz 2024-ben. Mégis erre került sor valamiért.

Tehát van Dex(ter) és Em(ma), akik összejönnek egy estére a 80-as évek vége felé, aztán meg mégse jönnek össze, de nem tudnak szabadulni egymástól évtizedeken át a majdnem boldog, valójában borzasztó befejezésig. Dex szép, gazdag, de seggfej, Em ugyancsak szép, ellenben okos, de szegény. Egyik sem nagyon érdekes személyiség. A ’24-es verziót megbolondítja kicsit, hogy Em indiai bevándorló család sarja lesz, bár ennek kifejtésére túl sok energiát nem pazarolt a rendező Nicole Taylor. Igaz, másra sem: a motivációk, vonzalmak, gyűlölök-szeretek viszonyok nincsenek kifejtve rendesen, a családi háttér inkább kabarészerű, a társadalomrajz egy karikatúránál is elnagyoltabb, ráadásul minden egyes mellékszereplő enyhén imbecillisnek tűnik. Vajon miért? Mindenesetre nagyobb gond, hogy a hőseinkért nemigen tudunk izgulni, mert vagy érdektelenek (ha boldogok), vagy visszataszítók (ha boldogtalanok). Gondolhatnánk, hogy ez afféle Y generációs Ilyenek voltunk, de reméljük, ez senkinek nem jut komolyan az eszébe. Így kezdünk arra gyanakodni, hogy az alapanyagot szolgáltató regénnyel van a bibi.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.