Visszhang: film

Longlegs – A rém

Visszhang

Már az is hallott Longlegsről, aki nem akart, a filmet övező intenzív gerillamarketingnek köszönhetően.

A kampányban elhintett, zodiákus gyilkosra utaló titkosírás, A bárányok hallgatnak című korszakos thrillerrel hangsúlyozott párhuzamok mind fokozták a várakozást, nem beszélve Nicolas Cage kacéran megvillantott, velőt rázó átalakulásáról. Most már mindenki megnyugodhat, a Longlegs többet ígért, mint amennyit nyújt.

A három részre osztott film ígéretesen indul: egy kivételes hatodik érzékkel megvert FBI-ügynök (Maika Monroe) egy Oregonban évtizedek óta öldöklő sorozatgyilkos nyomába ered, aki látszólag úgy irt ki teljes családokat, hogy be sem lép az otthonukba. A rendező Osgood Perkins fokozatosan építi fel a Harker ügynök ép elméjét felemésztő megszállottságot, amellyel Longlegs nyomába ered. A varázs akkor törik meg végleg, amikor felbukkan a színen a felismerhetetlenségig elmaszkírozott és ripacskodását szabadjára engedő Nicolas Cage. A sokáig jó érzékkel rejtegetett rém zavaróan kilóg az addig felépített hűvös és fullasztó közegből, a viszonylag fegyelmezett szerkezet pedig darabjaira hullik, amikor Perkins okkultizmust, tébolyult apácákat és ördögi babákat kever a sztoriba. Monroe hősiesen küzd, hogy a soványka Clarice Starling-utánzatba életet leheljen, a glam rock-démon Cage mind hosszabb és kínosabb megjelenései pedig egyre erodálják az Ari Aster nyugtalanító stílusát egyébként meggyőzően idéző hangulatot. A Longlegs tele van emlékezetes képekkel, de a zsigerig hatoló borzongás elmarad.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."