Visszhang: film

Longlegs – A rém

Visszhang

Már az is hallott Longlegsről, aki nem akart, a filmet övező intenzív gerillamarketingnek köszönhetően.

A kampányban elhintett, zodiákus gyilkosra utaló titkosírás, A bárányok hallgatnak című korszakos thrillerrel hangsúlyozott párhuzamok mind fokozták a várakozást, nem beszélve Nicolas Cage kacéran megvillantott, velőt rázó átalakulásáról. Most már mindenki megnyugodhat, a Longlegs többet ígért, mint amennyit nyújt.

A három részre osztott film ígéretesen indul: egy kivételes hatodik érzékkel megvert FBI-ügynök (Maika Monroe) egy Oregonban évtizedek óta öldöklő sorozatgyilkos nyomába ered, aki látszólag úgy irt ki teljes családokat, hogy be sem lép az otthonukba. A rendező Osgood Perkins fokozatosan építi fel a Harker ügynök ép elméjét felemésztő megszállottságot, amellyel Longlegs nyomába ered. A varázs akkor törik meg végleg, amikor felbukkan a színen a felismerhetetlenségig elmaszkírozott és ripacskodását szabadjára engedő Nicolas Cage. A sokáig jó érzékkel rejtegetett rém zavaróan kilóg az addig felépített hűvös és fullasztó közegből, a viszonylag fegyelmezett szerkezet pedig darabjaira hullik, amikor Perkins okkultizmust, tébolyult apácákat és ördögi babákat kever a sztoriba. Monroe hősiesen küzd, hogy a soványka Clarice Starling-utánzatba életet leheljen, a glam rock-démon Cage mind hosszabb és kínosabb megjelenései pedig egyre erodálják az Ari Aster nyugtalanító stílusát egyébként meggyőzően idéző hangulatot. A Longlegs tele van emlékezetes képekkel, de a zsigerig hatoló borzongás elmarad.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.