A zajos-dallamos gitárzenétől viszont nem távolodott el, és a kazettás házifelvételekkel induló Sebadoh-val saját jogán ismert dalszerző lett. Kacskaringós pályafutásának egyik izgalmas leágazása volt a John Davisszel alapított Folk Implosion, ez a ’93-as indulásakor nem sok vizet zavart, viszont a Kölykök című filmhez (1995) készült Natural One című daluk még az amerikai slágerlistán is nagyot ment. A Folk Implosionnek a 2000-es évek elején kurtán-furcsán egy Davis nélküli felállással lett vége, de ahogyan Barlow-nak sikerült a Dinosaur Jr.-os társaival elásni a csatabárdot, úgy most húsz év szünet után a Folk Implosion is új anyaggal tér vissza. És mintha mi se történt volna időközben: Barlow és Davis elektronikával és a pszichedelikus hangkollázsokkal kevert dalai alig változtak, az album hangzása pedig úgy tudja megidézni a ’90-es évekbeli anyagokat, hogy nem tűnik korszerűtlennek sem. Az egyetlen jelentősebb változás, hogy Davis időközben közel-keleti hangszerekkel kezdett el ismerkedni, és ezeket az új lemezen is előszeretettel használja, ami nagyon jól áll például a címadó számnak vagy a Fable and the Fact krautrockos textúrájának. Ha nem is minden dal telitalálat, a Folk Implosion világa kiállta az idők próbáját, és az új albumon akadnak olyan dalok (My Little Lamb, The Moonlit Kind), amelyek kérdés nélkül beilleszthetők a Barlow-életmű legjobbjai közé.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!