Visszhang: tévésorozat

A szekta lányai

Visszhang

Elhivatott követők százai, 13 feleség, egy teljes birodalom: Ervil LeBaron nemhogy megtalálta, de felépítette a földi mennyországot, majd fegyvereseket állított a kapujába.

Az 1970-es években az individuum és szexualitás felszabadulásától megtévelyedők rohantak karizmatikus szektavezérek karjaiba, ahol világmegváltás címszó alatt megkapták azt az elnyomást, amely elől menekültek. A LeBaron vezette, mormon tanításokra alapozott szekta a megtévedt lelkek megmentésén túl legalább 25 – az Úr nevében elkövetett – gyilkosságot is jegyez. Az alapító véresen komolyan véve a sokasodásról szóló paragrafust, több mint ötven kis hívővel örvendeztette meg az urat, akik felnőve az egyház alappillérei és hóhérai lettek. A szekta lányai őket mutatja be, demonstrálandó a túl jól ismert történetet arról, hogy mire képes a hatalomvágy.

Az eset kétségtelenül brutális, de elég erős-e ahhoz, hogy öt részen át ébren tartsa a figyelmünket? Sara Mast szériája hiába szolgál fontos, első kézből származó információkkal, beleesik abba a hibába, amelybe számos más dokumentumsorozat is. Igyekszik elég nyers és életszagú maradni ahhoz, hogy valóságalapon borzongasson, de az emészthetőbb műveken szocializálódottakat se veszítse el, ezért rendre játékfilmes túlzásokhoz, szükségtelen hatásvadászathoz nyúl. Azt mindenképpen a produkció javára írhatjuk, hogy újabb bizonyítékot szolgáltat arra, hogy az elnyomás egy konkrét receptre épül, amelyet, ha kiismerünk, tenni is tudunk ellene.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."