Visszhang: lemez

The War On Drugs: I Don’t Live Here Anymore

Visszhang

A Philadelphiában alakult zenekar dicsőségét mi is zengtük három évvel ezelőtti szigetes koncertjük kapcsán, és izgatottan vártuk, hogy milyen lesz az együttes ötödik lemeze.

Az újabban a kaliforniai Studio Cityben dolgozó énekes-gitáros-agytröszt Adam Granduciel már 2018-ban nekilátott a munkálatoknak, de perfekcionista hozzáállása, valamint a lockdown alaposan lelassította a munkálatokat. A frontember közben apa is lett, és fiának a Bruce nevet adta – természetesen nem véletlenszerű húzás volt ez a híresen nagy Springsteen-rajongó zenész részéről. Az I Don’t Live Here Anymore dalaiban ismét vastagon ott van a Főnök, na meg a másik nagy kedvenc, Bob Dylan (akit még nevesít is a címadó dalban), valamint Don Henley, a Dire Straits- és a Reckless-környéki, vagyis a még vállalható Bryan Adams. Vérbeli nyolcvanas évek hangulat árad a dalokból, megtoldva némi modern bindzsizéssel. Egy picit most kevesebb a gitár (ráadásul Granduciel néhol Mike Oldfield-os torzításokat vet be) és több az elektronika – az I Don’t Wanna Wait például tisztára úgy indul, mint az In the Air To­night című Phil Collins-klasszikus. A Harmonia’s Dream is a minimalista szintitémájáért szerethető, a Victim a Who-féle Who Are You-t idézi, a 90 éves apáról írt Rings Around My Father’s Eyes Dylant, a már említett címadó dal a Henley-féle Boys of Summert, míg a Wasted Springsteen Dancing in the Darkjához nyúl ihletért.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.