Visszhang: lemez

The Weather Station: Humanhood

Visszhang

A kanadai Tamara Lindeman színésznőként kezdte a karrierjét, több sorozatban és filmben is felbukkant Tamara Hope néven, de idővel inkább a zene felé fordult.

Dalszerzői kibontakozása nagyjából két évtizeddel ezelőtt kezdődött, tagja volt a ma is aktív Bruce Peninsula nevű zenekarnak, saját projektjét pedig The Weather Stationre keresztelte.

Bár korábbi megjelenései is figyelmet érdemeltek a szaksajtóban, az igazi áttörést a 2021-es Ignorance című lemez hozta meg, amelyen a gitáros folkot jazzes behatású, improvizatív, zongoraközpontú, szofisztikált popzenére cserélte. A legegyértelműbb párhuzamok Tori Amos, Joni Mitchell és a Destroyer zenéjével találhatók, de a Weather Station kétségtelenül egyedi színfolt a kortárs art-pop palettán. A klímaváltozásról szóló, hipnotikus hangulatú album több év végi listán is előkelő helyezést ért el, a sebtében kiadott és jóval gyengébb folytatás (How Is It That I Should Look at the Stars, 2022) az Ignorance-ről lemaradt dalokat tartalmazta.

A most megjelent Humanhood viszont ismét jó formában mutatja Lindemant és zenekarát. Az Ignorance-ra jellemző zenei világ nagyot nem változott, és bár az új lemezen akkorát gurító szám nincs, mint az együttest mennybe vivő Robber, de a Weather Station legegyenletesebb színvonalú anyaga a mostani, és a korábban elő-előforduló dagályosságot is sikerült visszafogni. A Neon Signs és a cím­adó dal emelkedik ki a leginkább, de a Humanhood nem részletekre darabolva, hanem egyben hallgatva működik igazán.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.