Visszhang: lemez

The Weather Station: Humanhood

Visszhang

A kanadai Tamara Lindeman színésznőként kezdte a karrierjét, több sorozatban és filmben is felbukkant Tamara Hope néven, de idővel inkább a zene felé fordult.

Dalszerzői kibontakozása nagyjából két évtizeddel ezelőtt kezdődött, tagja volt a ma is aktív Bruce Peninsula nevű zenekarnak, saját projektjét pedig The Weather Stationre keresztelte.

Bár korábbi megjelenései is figyelmet érdemeltek a szaksajtóban, az igazi áttörést a 2021-es Ignorance című lemez hozta meg, amelyen a gitáros folkot jazzes behatású, improvizatív, zongoraközpontú, szofisztikált popzenére cserélte. A legegyértelműbb párhuzamok Tori Amos, Joni Mitchell és a Destroyer zenéjével találhatók, de a Weather Station kétségtelenül egyedi színfolt a kortárs art-pop palettán. A klímaváltozásról szóló, hipnotikus hangulatú album több év végi listán is előkelő helyezést ért el, a sebtében kiadott és jóval gyengébb folytatás (How Is It That I Should Look at the Stars, 2022) az Ignorance-ről lemaradt dalokat tartalmazta.

A most megjelent Humanhood viszont ismét jó formában mutatja Lindemant és zenekarát. Az Ignorance-ra jellemző zenei világ nagyot nem változott, és bár az új lemezen akkorát gurító szám nincs, mint az együttest mennybe vivő Robber, de a Weather Station legegyenletesebb színvonalú anyaga a mostani, és a korábban elő-előforduló dagályosságot is sikerült visszafogni. A Neon Signs és a cím­adó dal emelkedik ki a leginkább, de a Humanhood nem részletekre darabolva, hanem egyben hallgatva működik igazán.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.