Visszhang: lemez

Tony Molina: In the Fade

Visszhang

Tony Molina az egyperces dalok kaliforniai nagymestere.

Kilenc évvel ezelőtt adta ki Dissed and Dismissed című albumát, ami olyan volt, mint egy kollégiumban felvett Weezer-paródialemez, viszont olyan egységesen erős dalok voltak rajta, hogy annak híre ment, és rögtön le is szerződtette az egyik legnagyobb amerikai független kiadó. De a következő lemezén, a Confront the Truth-on nem követte a bevált receptet, torzított gitárok és neoklasszikus szólók egyáltalán nem voltak rajta, helyette a Beatlest idéző akusztikus hangszerelésű kamarapop dominált.

Molina azóta is a Weezer és a Beatles közötti tengelyen mozog, amelyek a kiváló betoppanáshoz képest javarészt fakóbbak, azonban a kiadatlan dalokból összeállított válogatásával (Songs from San Mateo County, 2019) éreztette, hogy maradt még benne alkotó­erő. Új albuma, az In the Fade igazolja is ezt: a 14 dalos, de egy hosszabb kávészünet alatt végighallgatható lemezen sikerült szintézist alkotnia a különböző zenei alteregói között. Az In the Fade számait nem célszerű külön hallgatni, olyan természetesen folytatják egymást a dalok, hogy egészben működik igazán. Molina teljes életműve még mindig ráfér egy 70 perces CD-re, de nem baj, hogy van olyan dalszerző, aki nem rabolja a hallgató drága idejét felesleges verzékkel, klisés ambient-betétekkel, elnyújtott gitárszólókkal, hanem csak a lényegre koncentrál.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.