Visszhang: film

Totally Killer

Visszhang

Hatástörténetét illetően nem bíz sokat a fantáziánkra Nahnatchka Khan habkönnyű kis filmje.

Hősei bemondják a Vissza a jövőbe és a Sikoly címét is; ennél tovább nem is kíván ásni a filmtörténetben. Helyette ezredszerre is meglovagolja a 80-as évek retróhullámát, mely a slasher filmek hordalékát is magával hozta (Boldog halálnapot!, Freaky, Szöktetés a pokolból, Scream Queens). Az időutazás és a mániákus sorozatgyilkos keresztezése nem sikerül maradéktalanul, de egy-két (kissé szégyenkező) kacajt azért kicsikar belőlünk.

Jamie (Kiernan Shipka) az álmos Vernonban éli a középosztálybeli tinik unalmas életét. Helikopter szülői tendenciákat mutató anyja kétségtelenül irritáló, de aggódása traumatikus fiatalkorából ered: három barátnőjét 1987-ben, a 16. születésnapjukon halálra késelte egy maszkos ámokfutó. Ő az egyetlen túlélő, ám 2023 halloween éjjelén érte is eljön a gyilkos. Jamie gyászában kipróbálja barátnője kísérleti időgépét, anyja megmentésének reményében (logikus lépés, bármelyik gyászoló gyermek megtenné). A lány 1987-ben landol, és innentől pukkan az a kevéske töltet (mind komédia, mind suspense terén), amelyet a film nyújtani tud. A 2020-as évekből érkező tinit sokkolja a 80-as évek politikai inkorrektsége és hanyagsága, és átlagos képességei ellenére ő tűnik a legjózanabbnak a sok hormontól fűtött, irracionális középiskolás között. Khan csuklóból eleresztett kultúrsokkos poénjai sokkal jobban ülnek, mint a trehány horror­elemek, amelyek már csak azért sem működhetnek igazán, mert a film képi világa egy tévéfilmével vetekszik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.