A szerzők életvitelszerűen nem a klasszikus zenében tanyáznak, hanem a jazzben, bár azért szerencsére kortársnak nevezhetők. A „crossover” jobb híján szerepelt a címben, aminek a lényege érvényes, ezt Vajda el is mondta, hogy a jazz kortárs és etno ágaiban jeleskedő szerzők kimozdulva komfortzónájukból a kortárs kamarazenekar tagjai elé is kihívást állítsanak. Az öt szerző mindegyike más-más felfogásban reagált az „átkelés” problémájára. Ávéd János szaxofonos rögtön kettőt adott, mindkettőt saját szólójával: a fraktálosan töredezett darabjával Ligetire utalt, a Fascinating Rhythm című örökzöld első ütemét pedig fázistechnikával elcsúsztatva Sáry hommage-ként hozta létre, és a minimalista szövet fölött szólózott.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!