Visszhang: koncert

UMZE Crossover Concerto Project

Visszhang

Vajda Gergely művészeti vezető ezzel az összefoglaló címmel vezényelt öt szerzőtől hat versenyművet, új átiratokat és ősbemutatókat.

A szerzők életvitelszerűen nem a klasszikus zenében tanyáznak, hanem a jazzben, bár azért szerencsére kortársnak nevezhetők. A „crossover” jobb híján szerepelt a címben, aminek a lényege érvényes, ezt Vajda el is mondta, hogy a jazz kortárs és etno ágaiban jeleskedő szerzők kimozdulva komfortzónájukból a kortárs kamarazenekar tagjai elé is kihívást állítsanak. Az öt szerző mindegyike más-más felfogásban reagált az „átkelés” problémájára. Ávéd János szaxofonos rögtön kettőt adott, mindkettőt saját szólójával: a fraktálosan töredezett darabjával Ligetire utalt, a Fascinating Rhythm című örökzöld első ütemét pedig fázistechnikával elcsúsztatva Sáry hommage-ként hozta létre, és a minimalista szövet fölött szólózott.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.