Visszhang: film

Űrkadét

  • SzSz
  • 2024. július 31.

Visszhang

A magyar diákok a folyamatosan rothadó oktatási rendszerben igyekeznek pluszpontokat gyűjteni és nyelvvizsgát szerezni.

Reménykednek abban, hogy a választott szakuk megéli a szeptembert, egyetemük pedig túléli az alapítványi bűvészkedést, s utána még elhelyezkedniük is sikerül. Addig az Egyesült Államokban elég egy inspiráló kifejezésekkel teli, csengő hanggal felolvasott jelentkezési levél – legalábbis a filmekben. Az ilyenek jelentik ugyanis a belépőt a legmenőbb egyetemek mellett a legmenőbb munkahelyekre is, most például a NASA-hoz, amely új jelölteket keres űrprogramjába. Hősünk, Rex eszes, de egyszerű floridai lány, aki anyja halála miatt az egyetemet is kihagyta, de nem felejtette el az álmát: eljutni az űrbe. Erre gondol, miközben egy tengerparti bárban kevergeti az italokat, és erre gondol akkor is, amikor levélben jelentkezik a NASA felhívására. Barátnője feltuningolja jelentkezését, tudományos végzettséget, pilótamúltat hazudva neki, Rexet pedig be is hívják a legjobbak közé.

Mindezt körülbelül annyira kell komolyan vennünk, mint ahogy hangzik. A gyerekcsatornák humora keveredik itt az Insta-filterekkel és a Canva-látványvilággal, miközben a jobb sorsa érdemes Emma Roberts (Eric Roberts lánya, Julia Roberts unokahúga) egyszerre próbálja hozni a suttyó floridai és a talpraesett szomszédlány sztereotípiát. Mire kiderül a turpisság, már rég bebizonyította rátermettségét, s amikor társai bajba kerülnek, hozzá fordulnak segítségért. Mindez nem kevésbé fantasztikus, mint az, hogy hamarosan mi is embereket küldünk az űrbe.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."