Friss Hús Rövidfilmfesztivál  

Vigyél el

  • SzSz
  • 2023. május 24.

Visszhang

Melyik kislány ne ábrándozna arról, hogy híres színésznővé válik Amerikában, s egyszer csak megjelenik a szőke herceg fehér lovon, és elviszi az álmok földjére?

De mi történik, ha az a bizonyos herceg tényleg betoppan, s szőkének ugyan szőke, ám hosszú, loboncos haja van, apró bajusza, nem is olyan délceg, viszont horkolva alszik, egyetlen álma pedig nem az, hogy örökké tartó boldogságban éljen szíve választottjával, hanem az, hogy végre megkóstolhasson egy valódi, olasz pizzát Velencében.

Oláh Kata rövidfilmje a gyerekkori álmok és a szürke valóság találkozási pontján játszódik, arra a vékony, alig behatárolható határmezsgyére koncentrálva, amelyet csak utólag szokás felnövésnek nevezni. Főszereplője, Anna olyan vakmerően követte vágyait, hogy közben észre sem vette, hogy mindene megvan, amiről csak álmodott: szerető család, jó barátok és valódi szerelem. Igaz, nem a tengerentúlon, hanem egy egyszerű, polgári lakásban, ahol a szabadságot jelképező filmek csak a falra aggatott poszterek formájában vannak jelen. Mindezt maga mögött kell hagynia, amikor megérkezik az amerikai férjjelölt, hogy egy gyors házasságkötés után magával vigye őt – de akar-e még menni, képes-e hátrahagyni az életét?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."