Visszhang: lemez

BC Camplight: The Last Rotation of Earth

Visszhang

Az amerikai születésű dalszerző, a BC Camplight név mögött rejtőző Brian Christinzio egy évtizede döntött úgy, hogy elhagyja hazáját, és Angliába költözik.

Az ő esetében több ez egy életrajzi lábjegyzetnél, mert innentől kezdve radikálisan megváltozott a zenéje, és a legjobban sikerült albuma is (Deportation Blues, 2018) az átköltözés kálváriáját örökíti meg. A BC Camplight amúgy is inkább britnek hangzik, mint amerikainak. A többnyire zongorára építő dalokban visszaköszön a nyolcvanas évek Nagy-Britanniájának szofisztikált popzenéje (Prefab Sprout, Deacon Blue stb.), ugyanakkor a groteszk zenei fordulatok gondoskodnak arról, hogy a lemezek kellően nyugtalanítóan hassanak. Christinzio azt nyilatkozta, hogy a Last Rotation of Earth – amelyet a dalszerző magán­életi válsága ihletett, nemrég ugyanis elhagyta a menyasszonya – az utolsó BC Camplight-anyag lesz. Ennek megfelelően az új lemez az egyébként is deprimált diszkográfia legbúskomorabb darabja. Ugyanakkor talán ez az angliai időszak legkonvencionálisabb albuma, ezúttal nincsenek túlhangsúlyozva a Christinzio által előszeretettel használt elidegenítő elemek, amilyen például a korábbi anyagokon a meglepetésszerűen felbukkanó széttorzított gitár volt. A Last Rotation of Earth minden szomorúsága ellenére könnyen gördülő, helyenként kifejezetten slágeres lemez. Kár, hogy nem lesz többé BC Camplight, de ez az album méltó lezárása az életműnek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."