Baráti Kristóf hosszú ideje példás tudatossággal építi hanglemezéletművét, a hegedűrepertoár alapműveire koncentrálva. Bach összes szólóhegedűműve, Paganini-hegedűversenyek, Beethoven és Brahms összes hegedű-zongora szonátája, Eugène Ysaÿe szólószonátái a teljesség igénye nélkül néhány szerző és cím felvételei közül, melyeknek túlnyomó többségét a holland Brilliant Classics adta ki. Bölcs döntés volt a lemezkiadó részéről, hogy fölvállalta Baráti művészetének propagálását, tegyük hozzá: olyankor, amikor (néhány évvel ezelőtt) Baráti már a mostanihoz hasonló nemzetközi klasszis volt, de még nem tekintették világszerte a földkerekség egyik legjobbjának. Megjósolható: a Brilliant Classics Baráti-felvételei iránt, amíg létezik komolyzenei lemezpiac, mindig lesz érdeklődés.
Most Mozart összes hegedűversenye és három zenekari kíséretes szólóműve (B-dúr rondó, K. 269/
261a; C-dúr rondó, K. 373; E-dúr Adagio, K. 261) került sorra Baráti életre szóló hangfelvételi tervében. Hogy a harminchét esztendős művész jelenleg milyen párját ritkító biztonsággal hegedül, mutatja, hogy merte a 125 percnyi zenét élő hangversenyen rögzíteni. Olykor egy-egy mű után felharsan a taps, ebből és csak ebből vesszük észre, hogy a felvételek koncertteremben, közönség előtt készültek. Sehol semmi hangszeres gyarlóság, esetlegesség, sehol egy hamis vagy salakos hang. A tónus dús, gazdag és engedelmesen változékony, a ritmus feszes, mégis rugalmas. A gyors tételek tempója energikus és sodró, a lassúké a vallomásos hangvételhez illőn békés és lélegző. A műértelmezések végsőkig letisztultak, nincs felesleg, az előadó mélyen meghajol az alkotó előtt. Ez a kongeniális interpretáció titka: megértés és szolgálat. A Magyar Kamarazenekar, melyet a felvételeken Baráti maga vezényel, eszményi partner.
Mozart: Complete Violin Concertos. Brilliant Classics, 2016