Lemez

Beach House: 7

  • - minek -
  • 2018. július 7.

Zene

Victoria Legrand és Alex Scally duója alapos munkát végzett hetedik albumán, elvégre ez az első teljes estés anyaguk a 2015-ös Depression Cherry és ikerpárja, a Thank Your Lucky Stars után. Az, hogy most valami mást akarnak, már abból érezhető volt, hogy új producerrel dolgoztak. Nos, Sonic Boom kéznyoma meg is látszik az albumon, a hangzás némileg érdesebb, mint a korábbiak, ugyanakkor pontosan annyi talány és változatosság van benne, amennyi az érdeklődés ébrentartásához kell.

Az izgalom és a várakozás azért is annyira felfokozott (még az album hallgatása közben is), mert nem sejtjük, hogy mivel lepnek meg a következő számban! A sokféle hangulattól azonban nem lesz egyenetlen az album színvonala, ami annak is köszönhető, hogy Scally hol szélesen áradó, hol diszkréten csilingelő melódiái és Legrand bársonyosan simogató énekhangja dalról dalra megteremti a szükséges kémiát. Legrand szövegeire (és a L’Inconnue-ben a francia énekre) oda kell figyelni, a zenei motívumok pedig a Dark Spring furcsa kozmikus áradásától, a Lemon Glow részeges grúvján át, a Drunk in L. A. forró lüktetéséig és a Dive hirtelen kitörő gitárzengetéséig teljesen rendben vannak. A Black Carban annyira mennek közel a szinti/soul/r&b vonalhoz, amennyire még elegáns, az album utolsó harmadában pedig felcsendül néhány olyan intim darab (Woo, Girl of the Year, Last Ride), ami eddig hiányzott a Beach House-daloskönyvből. A 7 finom részletekben gazdag, sokrétegű album, amit egész nyáron élvezhetünk.

Bella Union, 2018

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.