Lemez

Csúcspontok nélkül

Biohazard: Reborn In Defiance

  • - vincze -
  • 2012. február 22.

Zene

A Biohazard pár évvel ezelőtti, eredeti felállásban meglépett újjáalakulása óriási fegyverténynek számított, hiszen a klasszikus négyes (Bobby Hambel gitáros, Billy Graziadei gitáros/énekes, Evan Seinfeld basszusgitáros/énekes és Danny Schuler dobos) utoljára 1994-ben készített közös lemezt.
Ez volt a State Of The World Address, egy tökéletes, hardcore-ból indult, metál- és súlyos hiphophatásokkal tűzdelt, sokszínű, de mégsem fájdalmasan eklektikus, csont nélkül zseniális lemez, aminek szerethető, egészségesen kommersz hangvétele nagyon komoly szerepet játszott abban, hogy a New Yorkból indult hardcore-mozgalom ismét kibújhasson a kétszáz fős klubokból, és felkerüljön a zenei térképre. Aztán Hambelt kirúgták, a maradék hármas pedig különböző gitárosokkal kínlódott évekig, majd néhány évre fel is oszlott a zenekar. A klasszikus felállás 2008-ban jött össze: nyomtak egy óriási nosztalgiaturnét a State és az azt megelőző, szintén klasszikus Urban Discipline dalaira építve, most pedig itt a Reborn In Defiance címre keresztelt új lemez, melynek felvétele után Evan Seinfeld már le is lépett, kérdésessé téve a zenekar jövőjét. (Seinfeld posztján egyébként az egyik korábbi gitáros, Scott Roberts zenél momentán, de a csapat szerint ő csak ideiglenes megoldás).


Mindez a Reborn In Defiance létjogosultságát is megkérdőjelezi, de a probléma inkább azzal van, hogy eredeti felállás ide vagy oda, a lemez egyszerűen gyenge, és nemcsak a klasszikus State-Urban-kettőshöz viszonyítva. A nyitó Vengeance Is Mine még kellően bunkó a maga punkos csűrdöngölésével, de a kettes Decayben már csak egy Slayer által kiselejtezett riffre és egy indokolatlan énekdallam-próbálkozásra futotta, a hármas Reborn verzéi erőltetett pop-punkos reszelések, és így zötyög tovább a lemez, különösebb csúcspontok nélkül, erőlködésmentes, de közhelyes Biohazard-témákkal. Kár.

Nuclear Blast, 2012

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.

Kiágyazódás az autokráciából

  • Fleck Zoltán

Királyi út nincs. A sötét és büdös autokrá­ciából szűk, bizonytalan ösvények, apró lépé­sek vezetnek ki. Bármennyire is türelmetlenek vagyunk, meg kell becsülnünk ezeket; sok kis elmozdulás adhat lendületet a demokratikus fordulathoz.