Lemez

Csúcspontok nélkül

Biohazard: Reborn In Defiance

  • - vincze -
  • 2012. február 22.

Zene

A Biohazard pár évvel ezelőtti, eredeti felállásban meglépett újjáalakulása óriási fegyverténynek számított, hiszen a klasszikus négyes (Bobby Hambel gitáros, Billy Graziadei gitáros/énekes, Evan Seinfeld basszusgitáros/énekes és Danny Schuler dobos) utoljára 1994-ben készített közös lemezt.
Ez volt a State Of The World Address, egy tökéletes, hardcore-ból indult, metál- és súlyos hiphophatásokkal tűzdelt, sokszínű, de mégsem fájdalmasan eklektikus, csont nélkül zseniális lemez, aminek szerethető, egészségesen kommersz hangvétele nagyon komoly szerepet játszott abban, hogy a New Yorkból indult hardcore-mozgalom ismét kibújhasson a kétszáz fős klubokból, és felkerüljön a zenei térképre. Aztán Hambelt kirúgták, a maradék hármas pedig különböző gitárosokkal kínlódott évekig, majd néhány évre fel is oszlott a zenekar. A klasszikus felállás 2008-ban jött össze: nyomtak egy óriási nosztalgiaturnét a State és az azt megelőző, szintén klasszikus Urban Discipline dalaira építve, most pedig itt a Reborn In Defiance címre keresztelt új lemez, melynek felvétele után Evan Seinfeld már le is lépett, kérdésessé téve a zenekar jövőjét. (Seinfeld posztján egyébként az egyik korábbi gitáros, Scott Roberts zenél momentán, de a csapat szerint ő csak ideiglenes megoldás).


Mindez a Reborn In Defiance létjogosultságát is megkérdőjelezi, de a probléma inkább azzal van, hogy eredeti felállás ide vagy oda, a lemez egyszerűen gyenge, és nemcsak a klasszikus State-Urban-kettőshöz viszonyítva. A nyitó Vengeance Is Mine még kellően bunkó a maga punkos csűrdöngölésével, de a kettes Decayben már csak egy Slayer által kiselejtezett riffre és egy indokolatlan énekdallam-próbálkozásra futotta, a hármas Reborn verzéi erőltetett pop-punkos reszelések, és így zötyög tovább a lemez, különösebb csúcspontok nélkül, erőlködésmentes, de közhelyes Biohazard-témákkal. Kár.

Nuclear Blast, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”