koncert

Black Stone Cherry

  • Soós Tamás
  • 2015. szeptember 13.

Zene

A mindössze egy tisztességes gitárriff és egy fülbecsapott refrén köré felhúzott, hagyományos rockzenéről manapság csak végletekben szokás beszélni: vagy temetik, vagy rögtön a megváltóját várják, pedig az a helyzet, hogy a műfaj köszöni, megvan, csak épp kevesebbet jut stadionszínpadok közelébe. Ahogy azt a Black Stone Cherry példája is mutatja, a közönség visszacsábításához jelenleg nem újítókra, hanem tehetséges dalszerzőkre van szükség, akikből tucatszámra gördülnek az olyan modern és jó ízlésű rockslágerek, mint a Hell & High Water, a Such a Shame, vagy épp a 2014 rockriffjét felvonultató Me and Mary Jane. Ez a négy fiatal Kentuckyból hiába folyamodott első – és telt házas – magyarországi koncertjén olyan trükkökhöz, mint a basszusgitárszóló vagy épp a bluesos improvizációnak teret adó Willie Dixon-feldolgozás (Built for Comfort), elsősorban nem kiugró hangszerkezelési tehetségét bizonyította (bár gyanús, hogy a dobos John Fred Youngban John Bonham szelleme veszett el), hanem azt, hogy lazán és a legnagyobbakhoz mérhető gördülékenységgel beszéli a rockzene nyelvét. Ennyi pofátlanul fogósra írt számmal kevés fiatal rockbanda büszkélkedhet, és az is beszédes, hogy a koncert egyetlen negatívuma a mindössze 75 perces játékidő volt. A zenekar jelenleg fesztiválturnén van, és a programon nálunk sem variáltak, ám ez azt jelentette, hogy a lendületet meg a hangerőt is nagyszínpadra kalibrálták. A szokásos koncertdramaturgia elnyújtott orgazmusa (erős kezdés, pihentető alibizés, majd lényeg a ráadásban) helyett korai magömlésre játszottak, és mindjárt a nyitányban eltüzelték a legnagyobb slágereiket, hogy aztán a hangulatot végig sikerrel tartsák plafonközelben. A Black Stone Cherry nem csinált semmi különöset, csak úgy játszotta a rock and rollt, ahogy azt 2015-ben kéne, és ezzel bizonyította: egy dögös rockkoncertnél még ma is nehéz jobb nyáresti kikapcsolódást találni.

A38 hajó, augusztus 10.

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.