koncert

Robbie Williams a Szigeten

  • - kg -
  • 2015. szeptember 13.

Zene

Még csak hétfő, de már biztos: a hét legjobb Queen-koncertjét Robbie Williams adta – aki úgy őrzi Freddy Mercury és a Bohemian Rhapsody emlékét, mint RW, az hetijegyet érdemel a világ bármely Queen-múzeumába. Míg a sztár menedzsmentje azzal volt elfoglalva, hogy kordában tartsa a fotósokat, nehogy előnytelen felvétel készüljön a varrás mentén kissé repedező sztárról, addig a közönség soraiban valaki – feltehetően jóindulatú rajongásból és nem a nem túl hízelgő kontraszt kedvéért – egy életnagyságúnak tűnő papír-Williamst tartott a magasba tüntetőleg. Robbie papírmasé mását jó húsz kiló és több száz méter választotta el a nagyszínpadon mozgó alaktól, aki olyan magabiztosan adta elő a legnépboldogítóbb Robbie Williams-slágereket, olyan könnyedséggel hozta játékba mikrofonját, más testrészeit, táncosait-zenészeit és persze kedves közönségét, hogy a nagyon elöl kezdődő nagyon hátsó traktusokban is mindenki megbizonyosodhatott róla: valóban ő az, a mi Robbie-nk, és nem egy ügyes imitátor. Aki ugyanebben az időben, de egy másik városban csápolt a Let Me Entertain You-ra, a Rock DJ-re, netán a The Road to Mandalay-re vagy Krisztinára, akit a közönség erre rendszeresített soraiból emelt magához a sztár a She’s the One obligát sorai során, annak, sajnos, rossz híreink vannak.  Rossz hírrel ellenben a szigetes koncert alig-alig szolgált, a panelek – Robbie kikacsint, Robbie a néphez szól, Robbie kijelenti, hogy a seggünk (a népé) az övé, és mutatja, hogy az ő segge meg a miénk (a népé) – üzembiztosan működtek, a spontán gesztusok megnyugtatóan megtervezettnek, a megtervezettek meg spontánnak tűntek, de elég a műfajidegen okoskodásból. A művész alsógatyájára hímzett címerállat talán egy számmal előbb került közszemlére Budapesten, mint Bulgáriában vagy két számmal később, mint Barcelonában – a változtatás jogát a legnagyobb művészek is fenntartják.

Sziget, Nagyszínpad, augusztus 10.

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.

Fejszék és haszonnövények

  • Molnár T. Eszter

A táncos székekből összetolt emelvényen lépked. A székek mozognak, csúsznak, dőlnek, billennek, a táncos óvatos, de hiába, végül így is legördül.