Koncert

Bohóc a hangfalon

Robbie Williams

  • - legát -
  • 2017. szeptember 30.

Zene

Talán a rajongók is elfelejtették volna a brit énekes tavaly novemberben megjelent The Heavy Entertainment Show című lemezét, ha nyár elején nem kezdődik a hasonló című és tartalmú európai turné.

A plakáton egymásnak feszülő két bokszkesztyűs Robbie Williams láttán (ez van a lemezborítón is) még gondolhattunk arra, hogy a teljesen érdektelen lemez 16 új dalának „küzdelmét” láthatjuk a régi slágerekkel, ami még úgy is érdekes meccsnek tűnt, hogy a végeredmény előre borítékolható, hiszen ki a fene kíváncsi a 2016-os számaira?

Nagyjából negyedóra alatt derült ki, hogy a Fradi-pályán összegyűlt mintegy 25 ezer nézőhöz hasonlóan Robbie Williams sem gondolja komolyan az új lemezét, és a The Heavy Entertainment Show album promóciója helyett egy olyan régi vágású heavy entertainment show-ra számíthatunk, amelynek az alapvetéseit valamikor a 20. század elején vésték kőbe mindenféle mutatványosok, és az eltelt száz évben sem változott. Ez lényegében azt jelenti, hogy ha lenyűgöző a színpadi technika, a látvány és a hangzás, ha hibátlanul teljesít a kisegítő „személyzet” (jelen esetben a zenészek és a táncosok), tehát a szemfényvesztés kulisszái tökéletesen működnek, akkor a húzónév szinte bármit csinálhat, a siker garantált.

És Robbie Williams tényleg mindent csinálhatott, jól jött ki belőle. Az új lemezről mindössze három számot adott elő, volt néhány feldolgozás (sokkal diszkrétebben, mint két éve a Szigeten), különben a szokásos slágerparádé ment, természetesen nem maradhatott ki a Come Undone, a Kids, a Feel, a Millennium, a Rock DJ vagy éppen az Angel sem. Így aztán mindenki azt kapta, amire számított, és nem számított Robbie súlyfeleslege, nem számított, hogy vokalistái simán leénekelik, s az sem, hogy gyanúsan sokszor adja elő ülve a számait. De ne legyünk igazságtalanok! Hogy ezzel simán meg lehet venni tízezreket, az azért mégsem csak a perfekt háttérmunkások áldozatos munkájának, a tűzijátéknak meg a lézershow-nak volt köszönhető. Legalább ennyit tett a „műélvezethez” az a kétségtelen tény, hogy Williams – aki 16 éves kora óta áll a rivaldafényben, előbb lett világ­sztár, mint felnőtt – akkor is a megtestesült entertainment, ha éppen nincs kirobbanó formában. Lehet, hogy 15 éve nem állt elő jelentős újdonsággal, viszont a fellépése, a gesztusai és nem utolsósorban az ön­iróniára épülő humora nem tűnik mesterkéltnek, noha valószínűleg az volt már a fénykorában, az 1990-es évek végén is. A nagy kérdés csupán annyi: ha már most, 43 évesen kizárólag idézőjelekbe zárva tekint eddigi munkásságára, hogyan képzeli el a folytatást?

Groupama Aréna, augusztus 23.

Figyelmébe ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.