Lemez

Duran Duran: Paper Gods

Zene

„Nálunk nem lehet kölcsönözni semmit, ami durran”, válaszolja a Szomszédokban Böhm bácsi annak a gyereknek a kérdésére, aki Duran Duran-lemezt szeretne hazavinni az alagsori klubszobából. Márpedig Simon Le Bon és zenekara jó nagyot durrant a nyolcvanas években, és a folyamatos tagcserék ellenére a mai napig megmaradt teljesen vállalható popzenekarnak. Az újromantikus hullámot egyedül ők élték túl úgy, hogy folyamatosan dolgoztak, és noha nem volt egyenletes a színvonal, azért nagy panasz sem lehetett rájuk. A Mark Ronsonnal készített, 2010-es All You Need Is Now-nak különösen jó volt a fogadtatása, és most sem akartak semmit a véletlenre bízni, így a Paper Godshoz egy csomó nagynevű vendéget hívtak meg. Két dalszerzői kredit erejéig itt van újra Ronson, rajta kívül pedig a stáb része lett Mr. Hudson, a kanadai popdíva Kiesza, a bizarr frizurájú Janelle Monae, az ex-RHCP-gitáros John Frusciante, a Mew-frontem­ber Jonas Bjerre, a némileg kakukktojásnak tekinthető Lindsay ­Lohan, és még a Sex Pistols-os Steve Jones is játszik az egyik számban (de ő már korábban is együtt zenélt John Taylorrel a Neurotic Outsiders nevű szupergruppban).

Aki a némileg rockosabb Durant kedveli, lehet, hogy most egy kicsit csalódni fog, a Paper Gods ugyanis ízig-vérig poplemez modern hangzással – és némi tanácstalansággal fűszerezve. Mert hiába a sok vendég meg a jól bevált Nile Rodgers produceri munkája, most már egy­értelmű, hogy a Duran Duran nem album-, hanem kislemezzenekar. A nagy remekmű valahogy soha nem született meg, ők a kisleme­zeikkel tették le a névjegyüket, és ez most már biztosan így is marad. Itt is van egy-két jobb pillanat, például a kellően slágeres Last Night In The City, a gitárosabb The Universe ­Alone vagy a funkos Pressure Off, de ez pont annyira elegendő, hogy a Paper Gods egy olyan, tipikusan háromcsillagos album legyen, amiből ez az együttes már közel egytucatnyit csinált.

Warner, 2015

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.