DVD

Fejlövés

  • Köves Bobo
  • 2013. július 6.

Zene

New Orleansban háromféle ember létezik: a becsületes bérgyilkos, a hónaljban izzadó korrupt zsaru és az aranyszívű-bombatestű tetoválólány. Akinek a valóságérzéke már most tiltakozna, arra a továbbiakban is nehéz percek várnak, mert a becsületes bérgyilkost úgy hívják, Jimmy Bobo, ami már önmagában egy megnyerhetetlen helyzet, de semmi ahhoz képest, hogy a rezzenéstelen arccal és hangtompítóval ölő Bobót Sylvester Stallone alakítja.

Mellé társul az utoljára '87-ben menő műfaj, a buddy movie szabályai szerint egy ázsiai-amerikai zsaru koreai gyökerekkel. Vegyük át, eddig mit tudtunk meg: bérgyilkos kontra nyomozó, olasz-amerikai kontra ázsiai-amerikai, old school kontra okostelefon-felhasználó - a nett ellentétpárokból egyenesen következik, hogy Stallone és fiatalabb kollégája között állandósulni fognak a kulturális különbségekből fakadó poénok, ami be is következik, ám köszönetből nincs sok az unott kekeckedésben. Azon a pályán, ahol öregedő akciósztárok birkóznak az idő múlásával, egyedül Eastwoodnak osztottak lapot, a vigaszágon pedig Stallonéra maradt, hogy tökélyre és túlzásba vigye az önparódiát (Feláldozhatók). Már csak méltányossági alapon is kijárt Slynak valami komolyabb és drámai; a Fejlövésben nincs is kikacsintás, mely így lesz csak igazán a jókedv bő forrása, s egyben az időskori testépítéstől elrettentő röpirat. Míg Stallonét legfeljebb testépítőileg érheti neheztelés, amiért rossz példát és elborzasztó testrészeket mutat, Walter Hillt, a buddy movie hajdani nagymesterét ilyen könnyen azért nem lehet felmenteni.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.