DVD

Fejlövés

  • Köves Bobo
  • 2013. július 6.

Zene

New Orleansban háromféle ember létezik: a becsületes bérgyilkos, a hónaljban izzadó korrupt zsaru és az aranyszívű-bombatestű tetoválólány. Akinek a valóságérzéke már most tiltakozna, arra a továbbiakban is nehéz percek várnak, mert a becsületes bérgyilkost úgy hívják, Jimmy Bobo, ami már önmagában egy megnyerhetetlen helyzet, de semmi ahhoz képest, hogy a rezzenéstelen arccal és hangtompítóval ölő Bobót Sylvester Stallone alakítja.

Mellé társul az utoljára '87-ben menő műfaj, a buddy movie szabályai szerint egy ázsiai-amerikai zsaru koreai gyökerekkel. Vegyük át, eddig mit tudtunk meg: bérgyilkos kontra nyomozó, olasz-amerikai kontra ázsiai-amerikai, old school kontra okostelefon-felhasználó - a nett ellentétpárokból egyenesen következik, hogy Stallone és fiatalabb kollégája között állandósulni fognak a kulturális különbségekből fakadó poénok, ami be is következik, ám köszönetből nincs sok az unott kekeckedésben. Azon a pályán, ahol öregedő akciósztárok birkóznak az idő múlásával, egyedül Eastwoodnak osztottak lapot, a vigaszágon pedig Stallonéra maradt, hogy tökélyre és túlzásba vigye az önparódiát (Feláldozhatók). Már csak méltányossági alapon is kijárt Slynak valami komolyabb és drámai; a Fejlövésben nincs is kikacsintás, mely így lesz csak igazán a jókedv bő forrása, s egyben az időskori testépítéstől elrettentő röpirat. Míg Stallonét legfeljebb testépítőileg érheti neheztelés, amiért rossz példát és elborzasztó testrészeket mutat, Walter Hillt, a buddy movie hajdani nagymesterét ilyen könnyen azért nem lehet felmenteni.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."