film - A SÖTÉTSÉG HATÁRÁN

  • - kg -
  • 2010. március 18.

Zene

Mel Gibson utolsó világraszóló alakítása 2006. július 28-án egy malibui autópályán esett meg (helyi idő: 2.36 a.
Mel Gibson utolsó világraszóló alakítása 2006. július 28-án egy malibui autópályán esett meg (helyi idõ: 2.36 a. m., sebesség 140 km/h, alkoholszint 0,12%, zsidózó megjegyzések száma 2-4), de már ennek is négy éve, az utolsó fizetett fõszerep pedig még ennél is korábbra (Jelek - Kr. u. 2002) tehetõ. Ilyeténképpen A sötétség határán nemcsak egy tavaszköszöntõ thriller, de egy mûvészi comeback is, s ezen minõségében a rajongók megkülönböztetett figyelmét élvezi. Gibson valószínûleg okosan döntött, hogy nem a Hamlet folytatását forgatta le Zeffirellivel; inkább igazságosztói alkalmasságát bizonyítja, ráadásul azzal a halálra szánt közvetlenséggel, melyet egyes õslénykutatók szerint már a VHS-korszak csúcsán (Halálos fegyver - 1987) tökélyre fejlesztett, s mellyel úgy tud ajtót és koponyát berúgni, mint senki más a hollywoodi telefonkönyvben. A fedett pályás fújtatás és a szolgálati szabályzat nekifutásból történõ áthágása is hazai pályának számít, ám ahhoz már forgatókönyvírót kell hívni, hogy Gibson híres, "nekem minden mindegy, fejjel megyek a falnak" arckifejezése lélektanilag is meg legyen támogatva. Szeretteink erõszakos halála általában be szokott válni, a családi idillnek (nem egy gibsoni erõsség) ezúttal a mindenféle setét államtitkokhoz közel dolgozó egyetlen gyermek hidegre tétele tesz be; kezdõdhet a fújtatás. Ennél jobban Gibson már nem is térhetett volna vissza: fegyvere van és veszélyes, mind a közre, mind magára, mit sem kopott jó svádája. Nyáron jön Stallone Schwarzival és Lundgrennel: nagy évünk lesz.

A Palace Pictures bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.